שלוחת המדינה האסלאמית בסיני פרסמה הבוקר (רביעי) תיעוד של ירי הרקטות שנורו ביום שני מחצי האי סיני לעבר שטחי המועצה האזורית אשכול. בתיעוד ניתן לראות מחבל של דאעש מכין את הרקטה לפני שיגורה וכן את רגע השיגור עצמו של הרקטה. שתי הרקטות נורו לעבר שטחים פתוחים בעוטף עזה. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. הירי בוצע מבלי שהופעלה אזעקת צבע אדום, גורם צבאי מסר כי זאת משום שהשיגור בוצע לעבר שטח פתוח.



רגע שיגור הרקטות כפי שפרסם דאעש. צילום מסך מתוך טוויטר
רגע שיגור הרקטות כפי שפרסם דאעש. צילום מסך מתוך טוויטר



ביום ראשון דווח כי ארגון דאעש טען כי ארבעה מפעיליו נהרגו בתקיפה ישראלית בחצי האי סיני במהלך שבת בלילה. לפי הדיווחים באתרים המקורבים לארגון  המדינה האסלאמית, מטוס ללא טייס תקף קבוצת אנשי 'אנסאר בית אל מקדס', השלוחה בסיני של הארגון. עוד דווח, כי כוחות הביטחון המצריים עמדו מהצד כאשר מאה כלי רכב, בהם אנשי דאעש, יצאו בשיירה כדי לקבור את ארבעת הגברים שנהרגו בתקיפה האווירה בצפון חצי האי.



לפני כשבועיים, נורה מטח של ארבע רקטות מסיני לעבר העיר אילת. אזעקה עולה ויורדת נשמעה ברחבי העיר ובמועצה האזורית איילות. שלוש רקטות יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל ורקטה נוספת נחתה בשטח פתוח. ארבעה בני אדם פונו לבית החולים "יוספטל" בעיר לאחר שלקו בחרדה.