נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר היום (חמישי) כי הוא מעוניין להרחיב את מאגר הנשק הגרעיני זאת כדי להבטיח כי יכולותיה הגרעיניות של ארה"ב יהיו במיטבן. בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס הוסיף טראמפ כי חלה נפילה ביכולות הנשק הגרעיני שברשות ארצות הברית. מדובר בהערות ראשונות של הנשיא טראמפ בנושא מאז נכנס לתפקידו ב-20 לינואר. 

טראמפ הבהיר כי "לא נפגר אחרי מדינות אחרות, גם אם מדובר במדינה שעמה יש לנו יחסי ידידות, לעולם לא נפגר בכל הקשור למאגרי נשק גרעיני". 

לדברי נשיא ארצות הברית הוא ללא ספק יעדיף עולם ללא נשק גרעיני. "זה יהיה נהדר, זה יהיה חלום שלאף מדינה לא יהיה פצצות אטום, אבל אם למדינות יהיה נשק אטומי, אנחנו נוביל", אמר. 
עוד אמר טראמפ כי הממשל הסיני יכול בקלות לפתור את המחלוקות עם קוריאה הצפונית "אם ירצו בכך". בתוך כך התייחס טראמפ לניסויי הטילים של קוריאה הצפונית ואמר כי הוא "כועס מאוד" על אותם שיגורים שבוצעו לאחרונה. הוא הציע להאיץ את הצבתן של מערכות הגנה מפני טילים במדינות באזור שהן בעלות בריתה של ארצות הברית, כגון יפן וקוריאה הדרומית. 

על האמנה עליה חתומות ארצות הברית ורוסיה המגבילה את החימוש של המדינות, אמר טראמפ כי מדובר ב"עוד עסקה גרועה שהמשדינה עשתה כמו ההסכם עם איראן, אנחנו נתחיל לבצע הסכמים טובים". לצד גינוי ההסכמים הקיימים טראמפ מתח ביקורת על רוסיה שהציבה טילי שיוט רוסיים בניגוד להסכם משנת 1987.