יומיים לאחר שנשיא צרפת פרנסואה הולנד וראשי הקהילה היהודית דיווחו בסיפוק בסעודה השנתית של הארגונים היהודים על ירידה דרסטית של כ-60% במקרי התקיפות על רקע אנטישמי בשנה החולפת, נחשפה היום (שישי) תקיפה אנטישמית חמורה בעיר הפרבר בונדי מצפון לפריז, שאירעה ביום שלישי האחרון, ובמהלכה נפצעו שני אחים יהודים חובשי כיפות, בניו של נשיא הקהילה היהודית של בונדי.



האירוע החל כאשר שני מוסלמים שנהגו במכונית, רדפו אחר מכוניתם של שני האחים, בני עשרים ותשע ושבע עשרה, קראו לעברם "יהודים מלוכלכים" ברמזור ואחר כך הכריחו אותם לעצור ליד בר נרגילות ממנו יצאו עוד מוסלמים שהצטרפו לתוקפים, הוציאו את שני האחים מהמכונית והכו אותם בקריאות "יהודים טיפשים תמותו" ו"אם תזוזו נהרוג אתכם".



לאחר מכן, אחד התוקפים שלף מסור וניסה לכרות את אצבעו של אחד האחים, כשהוא גורם לו חתכים עמוקים שאוחו אחר-כך בבית החולים. האירוע זיעזע את הקהילה היהודית והזכיר לה כי הסכנה לא חלפה. לדברי נשיא הועד למלחמה באנטישמיות, סמי גוזלן, את אירועי השנאה בבונדי עודדה גם החלטת מועצת העיר לתמוך בחרם נגד ישראל. "פעם גרו שם הרבה משפחות יהודיות, אבל יהודים רבים עזבו בגלל האלימות והטרור". בונדי עלתה בימים אלה לכותרות לאחר שנחשף, כי איש תקשורת, סופר ותסריטאי בשם מהדי מקלא, שטופח על ידי אמצעי התקשורת כנציג ו"קול אוטנטי" של הפרברים ושמחה בין השאר על ה"איסלמופוביה"- השנאה למוסלמים בצרפת- עסק כל אותה העת בשיגור מסרים אנטישמים אלימים תחת שם בדוי בפייסבוק ובטוויטר, כמו "החזירו את היטלר לצרפת שיהרוג את כל היהודים"



סגנית שרת החוץ, ציפי חוטובלי התייחסה לאירוע הקשה ואמרה כי "רוחות שנאה מנשבות נגד יהודים ברחבי העולם, האנטישמיות המכוערת ביותר מרימה את ראשה. יש לפעול באופן תקיף כדי להילחם בשנאת יהודים. ממשלת צרפת יצרה תכנית חשובה למאבק באנטישמיות שהובילה לירידה באירועים האלימים, אך למרות זאת יש לפעול ביד קשה מול מפגעים ולחזק את הקהילה היהודית".



מאיר חביב: "היום באזורים בהם המגזר המוסלמי גדל, גדלה גם האנטישמיות"



חבר הפלמנט הצרפתי מאיר חביב התייחס לאירוע בראיון לרשת ב' ואמר כי "למרות שירד מספר האירועים הקשים האנטישמיות עדיין חיה וקיימת, וכיום היא פוגעת לא רק ביהודים - זו שנאת המערב, אבל תמיד חוזרים בסוף לנקודת האפס - פגיעה ביהודים". הוא הסביר כי עד כה שמע מספר גרסאות סותרות לגבי האירוע וכי האירוע כמעט ולא סוקר בתקשורת הצרפתית. "דיברתי עם מספר אנשים שפנו אלי ואדבר גם עם שר הפנים", ציין, "בפרברים חיים פחות ופחות יהודים".
הוא אמר כי "באזורים שבהם חיים מוסלמים רבים ישנה עליה באנטישמיות". לדברי חביב, כיום אין מענה נכון לבעיה וישנה גזענות חדשה המופנית גם כלפי לבנים ולא רק כלפי יהודים. "אני חושב שהעלייה לארץ היא דבר טוב אבל היא צריכה להגיע מתוך בחירה של האנשים ולא מתוך פחד", סיכם.