על רקע העלייה באירועי האנטישמיות בעולם, בייחוד בארצות הברית, מתגלה כי חברת המסחר האמריקאית שדרכה ניתן לקנות בין היתר ספרים ומוצרי אלקטרוניקה ברשת, מציעה ללקוחותיה את האפשרות לרכוש מוצרים העוסקים בהכחשת השואה. ענקית המכירות, אשר בעבר התחייבה שלא לשווק מוצרים מסוג זה, מציעה למכירה ספרים בעלי אופי אנטישמי העוסקים בהכחשת השואה או בניסיון לסתור את העובדות ההיסטוריות שאירעו במהלך השנים בהן נרצחו שישה מיליון בני העם היהודי ברחבי אירופה. 

בין הספרים שמוצגים באתר, "מה באמת קרה בשואה?", "מיתוס ההשמדה של היהודים" ו"האם שישה מיליון באמת מתו?". מגישי תוכנית הבוקר של 103FM שי גולדשטיין, אורי גוטליב ולאה לב התקשרו הבוקר (ראשון) לשירות הלקוחות של ענקית המכירות כדי לברר מדוע היא משווקת ספרים מסוג זה.

לשיחה ענה נציג מכירות בשם לורנס והמגישים סיפרו לו שבמוזיאון הממלכתי להנצחת השואה יד-ושם זועמים מאוד על "אמזון". לורנס ביקש מהמגישים לחכות על הקו, כדי לבדוק מה היא האפשרות הטובה ביותר מבחינת החברה לסייע להם.

המגישים שלנו דרשו מאמזון שתפסיק למכור את הספרים לאלתר. "חכו כמה דקות ואחזור אליכם", ביקש לורנס ואמר כי עליו לבדוק "מהן האפשרויות שאני יכול להציע לכם", אך לבסוף סיכמו איתו המגישים שישוחחו עמו בנושא מחר, לאחר שתהיה לו תשובה ברורה ומנומקת לתופעה המכעיסה.
 




בין הספרים שמוצעים למכירה באתר. צילום מסך: אמזון