השחתת בית הקברות היהודי במיזורי, שאירעה בשבוע שעבר, השאירה את הקהילה היהודית בארצות הברית בהלם ובפחד. היום (ראשון) אומרים בליגה נגד השמצה, ארגון יהודי המפקח על אירועים אנטישמיים בארצות הברית ובעולם כי העלייה באירועים כאלה מאז היבחרו של הנשיא החדש, דונלד טראמפ היא מדאיגה וחריגה במיוחד. "ללא קשר למספר הסופי של האירועים האנטישמיים, אנחנו רואים עלייה ברורה בדיווחים על אירועים כאלה, מה שגורם לכך שלוקח לנו יותר זמן לחקור כל מקרה", אמר אורן סגל, ראש מרכז המחקר על קיצוניות בארגון, והוסיף כי "היו אירועים גם לפני הבחירות, אבל מאז אנחנו ראינו זינוק בתופעה, לא ראינו דבר כזה מעולם".

בין האירועים שעליהם מדבר הארגון היו יותר מ-70 איומי פצצה טלפוניים כנגד מרכזי הקהילה היהודית בארצות הברית, בהם הקונסוליה הישראלית במיאמי ואף משרדי הארגון, עשרות מקרי ציורי צלבי קרס, וכאמור, השחתת בית הקברות היהודי במיזורי, אירוע שבו עשרות מצבות בבית הקברות נפגעו.



"בוחנים את השפעת האירועים על הקהילה"
האחראים לאיומי הפצצות ולהשחתת בית הקברות עדיין לא זוהו ונתפסו, ורשויות החוק בארה"ב עדיין לא הצליחו לקבוע האם מדובר במקרים נפרדים או בארגון שפועל באופן מתואם. "אנו בוחנים את ההשלכות של כל האירועים, יש חשיבות לאיתור המבצעים, אך גם להשפעת האירועים על הקהילה", הוסיף סגל.

לבסוף סיכם סגל וסייג את דבריו, "אנחנו לא יכולים למתוח קו ישר בין הסיבות לעלייה באנטישמיות, אך דבר אחד בטוח, היום הסיכויים להיתקל בצלב קרס בטלפון הנייד שלך הוא גדול מברחוב, וכשאתה רואה את כמות האנשים שמשתפים תוכן אנטישמי ברשתות החברתיות, הדאגה שלנו היא מהפיכת התופעה לנורמטיבית שזולגת לעולם האמיתי".