כשכבר אי אפשר להודיע בעבודה שאתם חולים, תמיד אפשר להתקשר ולהגיד שאתם מתים. או, לעשות את מה שעשו שני אנשים מופרעים מיפן. בסביבות השעה שבע וחצי בבוקר, נכנס אדם למשטרה והודיע כי הרגיש משהו נכנס לתוך הגב שלו, כשהיה בשירותי הגברים בתחנת הרכבת התחתית בעיר נאגויה. הוא סיפר שגילה שנדקר כשהגיש יד לגבו וראה דם. כאשר המשטרה בחנה את הגבר בן ה-54, הם מצאו פצע דקירה באורך 2.5 סנטימטרים בחלק התחתון בצד ימין של גבו. הוא הובהל לבית החולים, והתחנה בה אירעה הדקירה נסגרה והוכרזה כזירת פשע.

אך לצערו של הבחור התימהוני, המשטרה מצאה ראיות משונות בזירת האירוע, וכן הבחינה בחוסר עקביות בסיפורו. כך, עוד בעודו מחכה בבית החולים באותו היום, "קורבן הדקירה" החליט להתוודות על מעשיו, וסיפר שהוא עשה את זה לעצמו. על פי עדותו, כעשר דקות לפני שהגיע אל תחנת המשטרה, הגבר נכנס לשירותי הגברים בתחנת הרכבת, והחדיר סכין מטבח באורך 13 סנטימטר לתוך גבו. לאחר מכן, זרק את הסכין לשיחים הסמוכים לתחנת הרכבת. "חשבתי שלהיפצע תהיה דרך טובה לא ללכת לעבודה", סיפר הגבר שנשאל מדוע פגע בעצמו.

המשטרה לא האמינה לו. צילום מסך
המשטרה לא האמינה לו. צילום מסך

 
בעוד פגיעה עצמית איננה פשע, הגשת תלונה שקרית במשטרה וגרימה לסגירה של חלק מתחנת הרכבת הן בגדר עבירות חמורות. ואכן, אותו גבר נעצר בשל עבירות אלו, ובתקווה גם נשלח להסתכלות פסיכיאטרית.

נמצאה סכין בתיקו. צילום מסך
נמצאה סכין בתיקו. צילום מסך


מוזר ככל שהמקרה הזה יהיה, הוא לא היחיד שהתרחש ועוד באותו היום ביפן. אל המשטרה בעיר קורום, בפוקואוקה, הגיעה שיחת חירום על אירוע דקירה. אדם התקשר אל המשטרה ודיווח שעמיתו לעבודה נדקר בידי אדם לא מזוהה, סמוך למקום עבודתם. הקורבן, בן 26, נלקח אל בית החולים כשהוא פצוע במרפקו.

לשוטרים הוא סיפר שבדיוק כשיצא ממכוניתו במגרש החניה של עבודתו, מישהו ניסה לגנוב את תיק הגב שלו, וכאשר התנגד הוא נדקר. אך, במהרה גם במקרה זה השוטרים חשדו ב"קורבן". בין הדברים שהסגירו אותו היו העובדה שהיה בבעלותו סכין. בעקבות הממצאים הם התעמתו עם קורבן הדקירה והוא התוודה שדקר את עצמו כי לא רצה ללכת לעבודה. הוא נעצר בגין הגשת תלונת שווא.

אולי בפעם הבאה שאתם רוצים לא להגיע לעבודה, פשוט תגידו את האמת. ומה שבטוח, אל תדקרו את עצמכם.