סקס זה לא רק כיף, זה גם בריא. יתרון בולט של קיום יחסי מין הוא בתחום השינה, כעת זה כבר מוכח מדעית כי עשיית הרבה סקס תעזור לנו לישון יותר ותגרום לכך שהשינה שלנו תהיה גם איכותית יותר. ד"ר מייקל לאסטלה, חוקר שינה במכון אפלטון למדעי ההתנהגות באוניברסיטת סנטראל קווינסלאנד, אוסטרליה, מספר כי מחקר שבדק את הקשר בין שינה לבין סקס, מראה שהאחרון יכול לעזור לשפר את הראשון. "מהנתונים הראשוניים שלנו, נראה כי 60% מהאנשים אמרו שהשינה שלהם משתפרת לאחר סקס עם בן זוג שמסתיים באורגזמה", אמר לאסטלה.
זה כמובן לא כל כך פשוט, מאחר ויכול להיות חוסר איזון בין מספר האורגזמות בקרב גברים ונשים. "בממוצע, לגבר לוקח בין שבע לארבע עשר דקות להגיע לאורגזמה באמצעות כל שיטות הגירוי, אך שתיים-שלוש דקות לאחר תחילת יחסי מין", אומר אסטלה, "אך לנשים לעומת זאת לוקח בין 10 ל-20 דקות להגיע לאורגזמה". המחקר הוא אחרון בשורה של מחקרים אקדמאים, לפיהם יש קשר בין חיי סקס פעילים לבין בריאות כללית טובה יותר. אם כל זה לא מספיק, לפניכם שבע סיבות נוספות לכך שכדאי לכם ללכת הביתה הערב ולעשות סקס.

Ingimage עשו סקס למען הבריאות שלכם. צילום
Ingimage עשו סקס למען הבריאות שלכם. צילום
1. סקס יכול לגרום לכם להראות צעירים יותר
 
ב-2013 מצא ד"ר דייויד וויקס, ראש המחלקה לפסיכולוגיה של הזקנה בבית החולים המלכותי באדינברורו, במחקרו כי גברים ונשים שיש להם חיי מין פעילים  נראים צעירים יותר בחמש עד שבע שנים מגילם האמיתי. "סיפוק מיני תורם משמעותי לאיכות, והוא מדורג גבוה לפחות כמו מחויבות רוחנית או דתית", סיפר ד"ר וויקס.

2. סקס יכול למנוע התקפי לב
 
ב-2010 מדענים ממכון המחקר ניו אינגלנד מסצ'וסטס, פרסמו מחקר בשם "הזדקנות הגברים של מסצ'וסטס", אשר ניתח מעל 1000 גברים. המחקר מצא כי גברים שקיימו יחסי מין לפחות פעמיים בשבוע היו בעלי סיכוי נמוך יותר ב-45 אחוזים ללקות במחלות לב מסכנות חיים, מאשר גברים שקיימו יחסי מין פחות מפעם בחודש. החוקרים טענו שיתרונות הסקס הן ככל הנראה בגין האפקטים הפיזיים והנפשיים שיש לאקט על הגוף.
 
3. סקס מחזק את המערכת החיסונית
 
חוקרים מאוניברסיטת ווילקס בווילקס-בר בפאנסילבניה, מצאו כי אנשים שמקיימים יחסי מין פעם או פעמיים בשבוע מחזקים בכך את המערכת החיסונית שלהם, וכן מונעים הידבקות בתחלואות כשפעת והצטננות. במחקר מ-1999, חוקרים מדדו את רמות האימונוגלובולינים, אנטיגן המצוי ברוק, ומצאו עליה ניכרת ברמתם אצל אנשים בעלי חיי מין פעילים.
 
ingimage :סקס יגרום לכם להראות צעירים יותר. צילום
ingimage :סקס יגרום לכם להראות צעירים יותר. צילום



4. סקס מחזק את פעילות המח
 
ב-2013 חוקרים מאוניברסיטת פאויה, איטליה, פרסמו מאמר שמצא כי אנשים שקיימו סקס באופן קבוע, בייחוד אלו במערכות יחסים חדשות, הראו יותר פעילות בגורם הגדילה העצבי, אשר חיוני לערנות מנטלית. מחקר שנעשה על עכברים זכרים באוניברסיטת פרינסטון תומך בממצאים אלו. החוקרים חילקו את העכברים לשתי קבוצות- באחת הפעילות המינית של העכברים הוגבלה - ומצאו כי קבוצת העכברים שהזדווגו בדחיפות רבה יותר הציגו פעילות רבה יותר בעצב הגדילה. 

5. סקס מפחית את הסיכוי לחלות בסרטן הערמונית
 
ב-2015 חוקרים מאוניברסיטת מונטריאול מצאו כי גברים ששכבו עם יותר מ-20 נשים,הפחיתו את סיכויים לחלות בסרטן הערמונית בכמעט שליש, וכן הפחיתו ב-19 אחוזים את הסיכוי שלהם לחלות בגרסה אגרסיבית יותר של מהחלה. המחקר בחן קבוצה של למעלה מ-3,200 גברים במהלך תקופה של ארבע שנים. אלו מהם  שקיומי יותר יחסי מין נמצאו כבעלי סיכון נמוך יותר לפתח את סרטן הערמונית.

6. קיום יחסי מין יגרום לכן להיות פחות לחוצים בעבודה
 
ב-2006 חוקרים באוניברסיטת פייסלי בסקוטלנד מצאו כי אנשים שקיימו יחסי מין לעיתים רבות יותר, היו בעלי יכולת גבוהה יותר להתמודד עם לחץ בעבודה. המחקר בחן 22 גברים ו-24 נשים במשך תקופה של שבועיים, ומצא כי אלו שקיימו יחסי מין באופן קבוע, נטו פחות להראות עליה בלחץ הדם כאשר היו בסיטואציה מלחיצה.

Ingimage :סקס ישפר את הפעילות המוחית שלכם. צילום
Ingimage :סקס ישפר את הפעילות המוחית שלכם. צילום
 
7. סקס יספק לכם אימון לכל הגוף
 
לפי מחקר שפורסם לאחרונה, שליחת הודעת טקסט מפעילה 38 שרירים, ריצה מהירה אחר האוטובוס מפעילה 99 שרירים, וסקס מפעילה 657 משרירי הגוף- שאלו כל השרירים בגוף שלנו. מייק אנגר, פיזיותרפיסט ומומחה לאנטומיה של השרירים, אמר כי "בחדר המיטות, כל שריר חשוב. כל שרירי השלד שלנו חיוניים לתזוזה, לא משנה עד כמה הם חזקים; כל השרירים החלקים שלנו משמשים לתפקיד בלתי פוסק בעיכול, נשימה, זרימת דם, ופעולות מעיים; וכמובן, שרירי הלב שלנו הם חלק אינטגרלי להזרמת דם לכל המקומות הנכונים".
 
"כמובן שיש לעשות זאת 'נכון" אומר אנגר. "באופן אידיאלי", מוסיף אנגר, "האקט אמור להמשך כ-30 דקות לפחות, וכמובן ש-45 דקות יהיו עדיפות!".