צפון קוריאה שיגרה הלילה (שני) ארבעה טילים לא מזוהים, אשר הגיעו למרחק של כאלף ק"מ. הטילים שוגרו מבסיס טילים שנמצא באזור טונגצ'אנג-רי הסמוך לחופה המזרחי של המדינה. ראש ממשלת יפן שינזו אבה אמר כי ארצו זיהתה שיגור של ארבעה טילים משטח צפון קוריאה, וכי שלושה מהם נחתו במים הכלכליים של ארצו, וכך הוא אישר את הדיווחים של צבא דרום קוריאה.



אבה הוסיף כי "מהשיגורים שצפון קוריאה עורכת לאחרונה עולה בבירור כי נשקף ממנה איום חדש". בהודעת צבא דרום קוריאה נכתב כי ייתכן שהשיגור נערך כתגובה לאימונים שהמדינה מקיימת בימים אלה עם צבא ארצות הברית.



גורמים בצבא ארצות הברית אמרו כי הם עקבו אחרי שיגור הטילים מצפון קוריאה וכי הם לא נועדו כדי להוות איום על ארצות הברית. דובר האגף האסטרטגי בצבא אמר: "נמשיך לעמוד על המשמרת לנוכח הפרובוקציות של צפון קוריאה". והוסיף כי הם "מחויבים להמשיך לעבוד בשיתוף פעולה עם דרום קוריאה והיפנים כדי לשמור על בטחונם".



כזכור, בחודש שעבר צפון קוריאה ערכה ניסוי בטיל בליסטי. בסוכנות הידיעות הממשלתית דווח לאחר מכן כי מנהיג המדינה, קים ג'ונג און, פיקח על הניסוי שנערך בטיל, שיכול לשאת ראש נפץ גרעיני. עוד דווח כי הטיל נורה בזווית שלא תסכן את המדינות השכנות. גורמים אמריקאים הסבירו אז כי הטיל, ששוגר ממזרח הבירה פיונגיאנג, הגיע למרחק של כ-500 קילומטרים, לפני שנחת בשטח הימי של יפן. טילים בליסטיים בינוניים, כמו האחד ששוגר במסגרת הניסוי, יכולים להגיע למרחק של 3,000-5,500 קילומטרים.