מסתבך והולך: מועמד המפלגה הרפובליקנית פרנסואה פיון מסרב לפרוש מהמרוץ לנשיאות, בעוד האזרחים יצאו לקלפיות בסוף החודש הבא. למרות עננת החשדות נגדו בגין תשלום משכורות פיקטיביות לקרובי משפחתו בעבר, הודיע שלשום פיון כי "איש לא יכול למנוע ממני להיות מועמד". 

בראיון טלוויזיוני שנערך לאחר עצרת המונית שארגנו עבורו תומכיו, טען פיון כי "אם אסיר את מועמדותי, זה יוביל למבוי סתום. כל מועמדות אחרת תוביל לכישלון". קודם לכן, זרמו כ־50 אלף בני אדם לכיכר טרוקדרו מול מגדל אייפל בפריז, שם הביעו את תמיכתו במועמד השנוי במחלוקת. כשרעייתו פנלופה ניצבת לצדו, הודה פיון כי "טעיתי כשביקשתי מאשתי לעבוד עבורי בעבר. טעיתי כשהיססתי איך להודות בכך בפני העם הצרפתי".
למרות מצבו העגום בסקרים, פיון יכול להתעודד מהעובדה כי יריבו במפלגה, ראש הממשלה לשעבר אלן ג'ופה, סירב אתמול להיענות בחיוב לקריאות להחליף אותו במרוץ לנשיאות.

הנשיא פרנסואה הולנד. "מאמין שהצרפתים יידעו להתגבר על זה". צילום: רויטרס

ז'ופה (69) טען כי הוא "לא נמצא היום במצב לגרום לאיחוד הנדרש סביב תוכנית משותפת". יחד עם זאת, הדגיש ז'ופה, המכהן כראש עיריית בורדו, כי גם המועמד הנוכחי פיון אינו יכול להביא לאיחוד הנדרש. הוא האשים אותו בהפגנת "עיקשות" מאחר שהתעקש להישאר במרוץ למרות החשדות הכבדים נגדו: "הפרחת האשמות מצדו על מזימה ורצח פוליטי הביאו את פיון למבוי סתום", טען ז'ופה, והוסיף כי "איני יכול  לתת את הדוגמה הנדרשת היום מאנשי הציבור ואיני רוצה לסכן את כבודי ואת שמי הטוב ואת זה של משפחתי".
מאות פעילים במפלגה הרפובליקנית, שמסרבים לוותר ולאפשר לפיון להתמודד לנשיאות, הציעו בימים האחרונים את מועמדותו של פרנסואה ברואן (51), מקורבו של הנשיא לשעבר ניקולא סרקוזי. 
ובתוך כך, הנשיא שיפרוש מכהונתו בחודש הבא פרנסואה הולנד הזהיר אתמול כי סכנת עליית הימין הקיצוני לשלטון לא הייתה כה גדולה ב־30 השנה האחרונות. למרות זאת הוא הוסיף כי "אני מאמין שהצרפתים יידעו להתגבר על כך".