"כספת 7": ארגון ויקיליקס פרסם היום (שלישי) מעל ל-8,500 מסמכים של ה-CIA, בהם הוא חשף גם את יכולות הביון הדיגיטלי של הארגון וכלי ההאקינג שלו. במהלך החשיפה, הוציא הארגון לאור יותר מסמכים מאשר חשף אדוארד סנודן, שפרסם את יכולות סוכנות הסיגינט האמריקאית, ה-NSA. בנוסף לכך הודיע מייסד הארגון, ג'וליאן אסאנג' כי יש לו מסמכים רבים נוספים לפרסם.

אסאנג' גם טען כי עם חשיפת המסמכים, הארגון שברשותו הבטיח שה-CIA "איבד את כלי נשקו", בהם תוכנות זדוניות ו"כניסות אחוריות" שאם הן מנוצלות, יכולות לאפשר לסוכנות הביון שליטה חסרת תקדים במחשבים בכל רחבי העולם. 

מייסד ארגון ויקיליקס, ג'וליאן אסאנג'. צילום: רויטרס
מייסד ארגון ויקיליקס, ג'וליאן אסאנג'. צילום: רויטרס

 

אסאנג' פירט את יכולות ה-CIA וטען כי הארגון הפך אלפי מוצרים תמימים לכאורה לכלי נשק פוטנציאליים ואמצעי מעקב אחרי הרוכשים, בהם טלפונים חכמים של אפל, מערכת ההפעלה אנדרואיד, מחשבים ביתיים ואף טלוויזיות של סמסונג, אשר מסוגלות להקליט בחשאי את בעליהן. אם זאת, בארגון לא פרסמו את דרכי הגישה לכלי הנשק האלקטרוניים עצמם, והודיעו שלא יעשו זאת עד שיוכלו לפרוק אותם.
בהודעה שהוציא ארגון ויקיליקס, נטען כי "על הציבור לדעת את הפרטים על המדיניות הטכנולוגית של ה-CIA, לקבוע האם ארגון הביון חרג מסמכויותיו החוקיות, ולדון על הפיקוח הציבורי עליו", בארגון הוסיפו כי "המקור שהעביר לנו את המסמכים מעוניין להתחיל דיון ציבורי על ביטחון, שימוש, ופיקוח דמוקרטי על כלי נשק דיגיטליים".