שני צהובונים בגרמניה, מהמבורג ומברלין, פירסמו ביום שישי כתבה לפיה ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא אחד משבעת הדיקטטורים המטורפים בעולם, מה שהביא את השגרירות הישראלית לכנות את הדיווח "אנטישמי".



במאמר שנשא רק את ראשי התיבות של המחבר עלום השם שלו, ששמו "שבעת הדיקטטורים המטורפים בעולם", הציבו הצהובונים את נתניהו ברשימה לצד אייתוללה עלי חמינאי, המנהיג הרוחני של איראן. בשאר אסד מסוריה, קים ג'ונג און מצפון קוריאה, ולדימיר פוטין מרוסיה, רודריגו דוטרטה מהפיליפינים ורוברט מוגבה מזימבבואה.



הצהובונים, מורגן פוסט מהמבורג וקוריאר מברלין שהם חלק מאותה הוצאה לאור, כתבו תחת תמונתו של נתניהו כי הוא "מסרב מזה זמן רב לפתרון שתי המדינות. הוא ממשיך בבנייה בהתנחלויות ובכך יוצר פרובוקציה עבור שכניו הפלסטינים. לאורך המתיחות עם איראן, הוא ניסה ללא הצלחה ללחוץ על ברק אובמה לבצע מתקפה אווירית על מתקני הגרעין של המדינה. עם טראמפ זה יכול להתגלגל אחרת".



שגרירות ישראל בברלין: "העובדה שראש ממשלה נבחר של דמוקרטיה מערבית שנאבקה על חייה מהרגע שנוסדה, מופיע ברשימה לצד חלק מהדיקטטורים הגדולים בעולם, מהווה הוכחה לרמת ההבנה של העיתונים במתרחש בעולם, וגם לדבר גרוע הרבה יותר, שהיה אמור להכחד: אנטישמיות".



לאחר מחאת משרד החוץ פירסם העיתון התנצלות בה נכתב: "ההחלטה לצרף את נתניהו לרשימה הייתה מוטעית. אנו מתנצלים". יצוין כי ההתנצלות באה אחרי מחאה חריפה של שגרירות ישראל בגרמניה ובהתערבות פוליטיקאים מקומיים, שהסתייגו מהאמירה העיתונאית.