הממשל האמריקאי הודיע היום (רביעי) כי הוא מחפש אחרי ארבעה אנשים: שני סוכני ביון ושני האקרים רוסיים, נגדם הוגשו כתבי אישום כבדים בעקבות מה שכונה כפריצת הריגול הגדולה ביותר בארצות הברית. הארבעה מואשמים כי קשרו קשר ופרצו ל-500 מיליון חשבונות של חברת הענק "יאהו", ודלו פרטים על המשתמשים עבור טובתם האישית, וככל הנראה, לטובתה של רוסיה. על פי החשד, רוסיה עומדת מאחורי המבצע האדיר, כשבין היתר נאספו הרבה מאוד פרטי מידע, שכללו גם אנשים בתפקידים רגישים בארצות הברית, דיפלומטים, ואזרחים מן השורה. אחד מההאקרים, קרים ברטוב, נעצר אתמול בקנדה וצפוי לבלות עשרות שנים בבית הכלא.


הסיפור מסתבך שכן אף אחד משלושת המואשמים האחרים - דמיטרי דוקוצ'ייב, איגור סושצ'ין מה-FSB וההאקר אלכסיי בלן, לא נמצאים בארצות הברית, וסביר להניח כי יחמקו מעונש, אלא אם ינסו לעשות את הטעות ולחזור לאדמת ארצות הברית, או יפלו לידי האינטרפול. הארבעה מואשמים במספר סעיפים חמורים כגון פריצה ברשת, ריגול עסקי ושוד סודות מסחריים, הונאה. עם זאת, במשרד המשפטים סבורים כי לכתב האישום תספק הרתעה מפני מעשים דומים בעתיד. 
למרות הרמיזות של כלי התקשורת בארצות הברית, כי מדובר בעוד סאגה בין ארצות הברית לרוסיה, וכי מקרה זה קשור גם לפריצה שאירעה במהלך הבחירות בארצות הברית, דווקא התובע הכללי שלל את האפשרות, וטען כי הפריצה לשרתי המפלגה הדמוקרטית במערכת הבחירות האחרונה אין כל קשר לאירוע. סגנית התובעת מקרוד לא הסכימה לגלות עוד פרטים מהחקירה, שעדיין, כאמור, מתנהלת.