שעות ספורות לפני כניסתו לתוקף של צו ההגירה המתוקן של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, הוציא הלילה (חמישי) שופט פדרלי בהוואי צו חירום למנוע את כניסתו לתוקף. לדברי טראמפ, מטרת צו ההגירה 'המרוכך' היתה לחסום כניסת מוסלמים משש מדינות לארצות הברית כדי "לשמור על הביטחון הלאומי". הנשיא הגיב להחלטת השופט בהוואי ואמר כי "ההחלטה גורמת לנו להיראות חלשים".



טראמפ חתם על הצו החדש לפני כשבוע וחצי בניסיון להתגבר על בעיות חוקתיות עם צו ההגירה הקודם, שגרם לכאוס בנמלי תעופה רבים ברחבי העולם ועורר סערה רבה וביקורת כלפיו. השופט דריק ווסטון, הקפיא את הצו בטענה שהוא מפלה על בסיס לאום ונוגד את החוקה האמריקאית.



"אני חושב שאנחנו צריכים לחזור לצו הראשון וללכת עד הסוף", אמר הלילה טראמפ בנאומו. "זו החלטה שיפוטית חסרת תקדים, אלך עם זה לבית המשפט העליון", הוסיף. 



צו ההגירה החדש כזכור, מגביל את כניסתם של מהגרים משש מדינות: סודן, איראן, תימן, סוריה, סומליה ולוב לארצות הברית. זאת לאחר שצו קודם שניסה טראמפ להטיל, נפסל על ידי מערכת בתי המשפט בארצות הברית. כזכור, בית המשפט הפדרלי לערעורים בארצות הברית דחה פה אחד את הערעור שהגיש טראמפ על השהיית צו איסור הכניסה הקודם שהיה גורף יותר.



בצו החדש, בשונה מקודמו, תתאפשר כניסת אזרחי המדינות האסורות אשר מחזיקים בכרטיסי "גרין קארד". בנוסף לכך, אזרחי עיראק, שבצו הקודם נאסרה כניסתם לארצות הברית יוכלו להיכנס למדינה, זאת בעקבות שיחות בין טראמפ לראש ממשלת עיראק, חיידר אל עובידי, בהן הסביר האחרון לטראמפ את נהלי הסינון שמבצעת המדינה, אשר תפקידם להבטיח שחשודים בטרור לא יעזבו את המדינה.