אתרי חדשות ערביים ולבנוניים המזוהים עם ההתנגדות לארגון חיזבאללה, דיווחו בתקופה האחרונה, כי הארגון השיעי לבנוני, הנלחם בזירות רבות בעולם הערבי, בעיקר לצד המשטר הסורי שטובח בעמו זה שש שנים, דורש מתומכיו לספק תרומות. פרשנים מדגישים, כי הדבר מראה על מצוקה כלכלית חמורה בקרב הארגון, שכן זו הפעם הראשונה שהוא פונה לאזרחים כדי לסייע לו כלכלית.



החשיפה הראשונה על כך הייתה בעיתון הכווייתי רב ההשפעה "א-סיאסה". על פי הדיווח, חיזבאללה פנה לתומכיו בשכונת דאחייה שבדרום ביירות, מעוז הארגון, באמצעות שלטי חוצות ענקיים, כדי שיתרמו "להכנת ג'יהאדיסט". הארגון אף פנה אישית לכל לוחמיו ואנשי השטח שלו, בדרישה לפנות ישירות לעשירי האזור המוכרים לו, בבקשה לגייס תרומה. "כל מי שיכול לתרום למען המשך הג'יהאד יישא ברכה", נאמר לפעילים.



הפניה של הארגון הביאה לביקורת בקרב לבנונים רבים, שהדגישו כי אין ביכולתם לתרום נוכח המצב הכלכלי הקשה של האזרחים. הם אף פנו לחיזבאללה ודרשו שיבקש תרומות מבת בריתו העיקרית – איראן.



לוחמי חיזבאללה. צילום: AFP
לוחמי חיזבאללה. צילום: AFP



גורמים בלבנון מסרו כי פרסום של שלטי חוצות מצביע על משבר פיננסי עמוק שחווה ארגון חיזבאללה בעקבות צמצום הסיוע הכספי האיראני ומעורבותו הפעילה בקונפליקטים בכל רחבי האזור כולל סוריה, תימן ועיראק. גורמים אחרים אומרים, כי ככל הנראה הסנקציות הכלכליות שמפעילה ארצות הברית על הארגון נותנות את אותותיה.