יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר היום (חמישי) כי אם החמאס רוצה להתפייס עם הפת"ח עליו להכיר בישראל ובלגיטימיות שלה. בפגישה עם נשיא בוסניה ברמאללה, הדגיש אבו מאזן כי לפיוס עם החמאס חייבים להיות שני עקרונות בסיסיים. האחד הוא הקמת ממשלת אחדות לאומית שמחויבת לעקרונות של אשף, והשנייה הוא הכרה בישראל. 



יו"ר הרשות הדגיש כי הוא אינו דורש מחמאס להכיר בישראל, אבל אם הוא רוצה להשתתף בממשלת אחדות עליו לא להחרים אותה. לדבריו, אם שר האוצר הפלסטיני יצטרך לשבת עם שר האוצר הישראלי כדי לטפל בענייני האזרחים הפלסטינים., הוא לא יכול להגיד כי הוא לא מכיר בישראל. אבו מאזן הדגיש כי כל בכיר פלסטיני, כולל הוא עצמו חייב באישור יציאה מישראל כאשר הוא עוזב את הרשות. ישראל, לדבריו, גם שולטת על כל המעברים בגדה. 

מראיון עם העיתון הכווייתי אל-ווטן״ עולה, כי אבו מאזן אמר לשליח של הנשיא טראמפ, גרינבלט, בפגישתם המשותפת ברמאללה, על הסכנות בהעברת השגרירות האמריקאית מתל אביב לירושלים. לדבריו, העברת השגרירות תהרוס את תהליך השלום ותמנע פתרון שתי המדינות. יו"ר הרשות הוסיף עוד, כי על הממשל האמריקאי לשים את מלוא כובד משקלו על המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים, ולא בסוגיית העברת השגרירות. אבו מאזן הדגיש עוד, כי הוא מאמין שהממשל החדש ינסה לפתור את הסוגיה הפלסטינית ברצינות.
 
אבו מאזן התייחס גם לפסגת עקבה בשנה שעברה, בהשתתפות מלך ירדן עבדאללה, נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ האמריקאי לשעבר ג׳ון קרי - שהוא עצמו לא הוזמן אליה. ״הפלסטינים מאמינים שלא היתה קנוניה בפגישה״, אמר.