נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, טוען שכל אירופה התגייסה נגד טורקיה וקרא היום (ראשון) לכל הטורקים המתגוררים במדינות אירופה לעשות הרבה יותר ילדים כדי להשפיע על המדיניות של ארצם נגד טורקיה. "תעשו חמישה ילדים ואל תסתפקו בשלושה", אמר ארדואן.  הטורקים מאשימים את גרמניה בתמיכה במטיף הגולה פתהוללה גולן שאותו היא מאשימה בתכנון ניסיון ההפיכה במדינה בשנה שעברה. זאת לאחר שראש סוכנות הביון הגרמני (BND) אמר כי אנקרה לא הצליחה לשכנע באחריותו של גולן, השוהה בארצות הברית למרד.



הפגנת תומכי ארדואן ברוטרדם. צילום: רויטרס
הפגנת תומכי ארדואן ברוטרדם. צילום: רויטרס


דוברו של ארדואן, אברהים קאלין אמר כי זאת הוכחה לכך שגרמניה תומכת ברשת של גולן, שאליה מתייחסת אנקרה כאל "ארגון הטרור הגולניסטי" (FETO). "מדוע הם מגנים עליהם? מאחר שזה כלי שימושי עבור גרמניה נגד טורקיה", אמר  קאלין לרשת CNN בשפה הטורקית.

בתוך כך החליטו מתנגדיו של ארדואן לפתוח ערוץ טלוויזיה טורקי בגרמניה שבו יעבדו חלק מהעיתונאים שארדואן סגר את כלי התקשורת שלהם בטורקיה וברחו לגרמניה. הם החליטו לפתוח ערוץ טורקי עצמאי בגרמניה שלטענתם ידווח בצורה אובייקטיבית על האירועים ולא כפי שארדואן רוצה. 150 עיתונאים טורקים הושלכו לכלא מאז ניסיון ההפיכה.