תמיד אומרים שאושר הוא דבר יחסי, וכשמודדים אותו בקנה מידע בינלאומי, זה רק מחזק טענה זו. לרגל יום האושר הבינלאומי החל היום (שני), האו"ם פרסם את דוח האושר השנתי שלו, החמישי במספר, ונראה שישראל נמצאת במקום טוב באמצע. על פי הדוח, למי שחי בנורבגיה יש הסיבות הרבות ביותר לפתוח את הבוקר עם חיוך. אחריה לפי הנתונים: דנמרק, איסלנד, שווייץ, פינלנד, הולנד, קנדה, ניו זילנד, אוסטרליה, שוודיה, וישראל במקום ה-11.
סיבה נוספת לכך שתושבי נורבגיה יכולים לשמוח היא שהם עקפו את דנמרק. במשך השנתיים האחרונות דורגה נורבגיה במקום הרביעי במדד, ודנמרק דורגה במקום הראשון ושמרה על התואר בשלוש השנים האחרונות. על פי הדוח היו מדינות שחוו עליה ואחרות ירידה במדד האושר העולמי. ארה"ב הגיעה למקום ה-14 בדירוג, מדובר בירידה במקום אחד משנה שעברה. 

גם מעצמות אחרות לא הצליחו להשתוות לדירוגים הגבוהים של המדינות הצפון אירופאיות. גרמניה הגיעה רק למקום ה-16, פעם שנייה ברצף, בעוד בריטניה עלתה מקום והגיע למקום ה-19, רוסיה עלתה בדירוג בשבע מקומות, אך עדיין נותרה נמוך במקום ה-49 בדו"ח. יפן עלתה שתי מקומות ומדורגת במקום ה-51, בעוד סין עלתה ארבע מקומות למקום ה-79 בלבד.
לצד המדינות המאושרות ביותר דורגו גם אלו ה"עצובות ביותר". מהדוח עולה כי רובן נמצאות במרכז אפריקה, שם מספר האנשים הרב ביותר שלא מאושרים מחייהם. סה"כ הוכנסו לדו"ח 155 מדינות, ובמקומות הנמוכים ביותר היו בורונדי (153), טנזניה (153), סוריה (152) ורואנדה. כאמור, בדומה לדוחות משנים קודמות המדינות הנורדיות נמצאות בראש הרשימה, ומדינות באפריקה, יחד עם סוריה ותימן, הן בתחתית רשימת 155 המדינות.
 
מטרת הדוח השנתי של האום היא לבחון היכן יש צורך לשפר את איכות החיים של האזרחים, במדינות העולם כולו. "מדינות מאושרות הן אלה שבהן קיים איזון של שגשוג, רמה גבוהה של בטחון חברתי, שוויון בין האזרחים וביטחון התושבים בממשלה", אמר יועץ האו"ם ג'פרי זקס. "מטרת הדוח היא להעניק כלי נוסף לממשלות, לעסקים ולחברה כדי לסייע למדינות למצוא דרכים חדשות לאיכות חיים".