מחלקת המדינה האמריקאית הודיעה היום (שני) כי בכוונתה להחרים את הדיון במועצה לזכויות אדם, הנוגע לישראל, תחת הנושא של מצב זכויות האדם בפלסטין ובשטחים הכבושים". האמריקאים לא מסתפקים בכך, והודיעו כי גם ישכנעו את חברותיהן בוועדה להתנגד לה.  דובר מחלקת המדינה, מרק טונר, אמר היום בהצהרה חריפה כי "המשך קיום הדיונים בנושאים האלו הוא בין האיומים הגדולים ביותר שקיימים על היתכנותה של הוועדה לזכויות אדם. אנחנו מסתכלים על זה בתור הטייה. ארצות הברית החליטה, על מנת שהמועצה תעמוד במטרתה הלגיטימית, שלא להשתתף בדיון על סעיף שבע שהוגש. אנחנו נצביע בהמשך השבוע כנגד ההחלטה הזאת, ונעודד גם מדינות אחרות לעשות כמונו".



מאז כניסתו של טראמפ לתפקיד, החריפה ארצות הברית את הטון כנגד הוועדה, כשקולות בממשל קוראים גם לפרוש ממנה לחלוטין, ולהקים גוף חדש ויותר רלוונטי. ארין בארקליי, אחת מהבכירות האמריקאיות במחלקה, אמר בעבר כי "ארצות הברית גם ממשיכה להיות מודאגת מאוד מהתמקדותה העקבית, הלא הוגנת, והלא מאוזנת, של הוועידה במדינה דמוקרטית אחת, ישראל".



"אף מדינה אחרת לא נמצאת כל כך הרבה על סדר היום של הוועידה. איך זה יכול להיות? כעת, משטר אסד מפגיז בתי חולים בסוריה וגורם לבניי עמו להימלט כפליטים למדינות שכנות כדי לברוח ממשטרו הרצחני. כרגע, בצפון קוריאה ובאיראן נמנעות ממיליוני אנשים הזכות לחופש דת ואמונה, הזכות להתכנסות והשתייכות חופשית, והזכות לחופש הביטוי. האובססיה לגבי ישראל היא האיום הגדול ביותר על אמינותה של הוועדה. היא מגבילה את התוצאה הטובה שאנחנו יכולים להשיג.



"ארצות הברית תתנגד לכל מאמץ לעשות דה לגיטימציה או לבודד את ישראל, לא רק בוועידת זכויות האדם, אלא בכל מקום שבו יקרו. כזה מגיע לזכויות אדם, אף מדינה לא צריכה להיות חופשיה מביקורת, אבל גם לא צריך להיות מצב בו מדינה דמוקרטית, נשפטת באופן תמידי בצורה לא הוגנת, לא מאוזנת, או מבוססת על דעות קדומות חסרות ביסוס".



"כשהוועדה מתפקדת כראוי, יש לה את היכולת להזכיר למדינות את התחייבויותיהן, היא יכולה להעמיד את המדינות במקומן. כשהווועידה עובדת כפי שהיא צריכה לעבוד, היא מגשימה את נצחונותינו בתחום זכויות האדם".