ראש ה-FBI ג'יימס קומי אישר היום (שני) בפני הקונגרס האמריקאי כי נפתחה חקירה בנושא מעורבות רוסיה בבחירות בארצות הברית. "החקירה תתמקד בקשרים שניהלו לכאורה גורמים בקמפיין טראמפ עם גורמים בממשל הרוסי, ובהשפעות שלהם על הקמפיין", כך אמר קומי בפתיחת השימוע שלו בפני וועדת המודיעין של הקונגרס.



במהלך השימוע, שכלל גם עדות של ראש ה-NSA מייק רוג'רס, נשפך אור על החקירות שמנהל ה-FBI על מעורבות רוסיה בבחירות. ראש ה-NSA רוג'רס אמר כי האקרים גנבו מידע ממחשבי המפלגה הדמורקטית במהלך מערכת הבחירות האחרונה. הוא הוסיף כי אין אינדיקציה לכך שמידע נגנב מהרפובליקנים.



גורמים רפובליקנים מקווים כי קומי יצהיר שלא נמצא כל קשר בין גורמים ממוסקבה לקמפיין טראמפ. זאת בעוד שהדמוקרטים אומרים כי קיימות ראיות נסיבתיות שחייבות להיחקר. בנוסף, קומי דחה את הטענות של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על כך שאובמה, לכאורה, צותת לנעשה במגדלי טראמפ בזמן ניהול הקמפיין.



ראש הבולשת הפדרלית התייחס גם לטענות של טראמפ על כך שאובמה הורה לצותת לו בתקופה שקדמה לבחירות. "אין בידי מידע שיכול לתמוך בסדרת הציוצים הזו", אמר קומי, "נשיא ארצות הברית לא יכול לבקש הצבה של מכשירי ציתות והאזנה בבתים של אזרחים". זו ההתייחסות הרשמית הראשונה של הארגון לטענות טראמפ. 



כזכור, בשבוע שעבר בוועדת המודיעין בסנאט האמריקאי אמרו כי הם לא רואים שום ראיה המצדיקה את טענת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי ממשל אובמה צותת לו במהלך מסע הבחירות. "בהתבסס על המידע העומד לרשותנו, אנו לא רואים שום סימן לכך שמגדל טראמפ היה יעד מעקב על ידי ממשלת ארצות הברית, לפני או אחרי יום הבחירות", אמרו בהצהרה היו"ר הרפובליקני וסגן היו"ר הדמוקרטי.



שישה שבועות לאחר שנכנס לתפקידו, טען טראמפ כי אובמה ציתת לו במהלך מסע הבחירות וזאת על רקע הביקורת שעלתה על הקשרים של אנשי הקמפיין שלו לרוסיה. בשום שלב הוא לא סיפק ראיות ואף הבית הלבן הוציא הודעה לפני כשבוע כי לא היו ציתותים. למרות זאת, המשיך אתמול טראמפ לטעון כי יציג הוכחות לכך, מה שגרם לועדת המודיעין בסנאט להתנער גם היום מדבריו. אחרי ההאשמות, אמר אובמה באמצעות דוברו כי זה "פשוט לא נכון". "כמה נמוך אובמה יכול לרדת שהוא מצותת לטלפונים שלי במהלך מסע הבחירות", כתב אז טראמפ.