צפון קוריאה שחררה היום (שלישי) סרטון תעמולה חדש, שבו מופצצת נושאת מטוסים אמריקאית מהאוויר על ידי כוחותיה. כמו כן, בסרטון מתועד גם ניסוי בטילים חדשים שפיתחה המדינה, שבראשה עומד קים ג'ונג און, ותמונות מתרגיל צבאי משותף שקיימו דרום קוריאה וארה"ב. זוהי לא הפעם הראשונה שבה המדינה מאיימת על ארה"ב בסרט מסוג זה. למעשה, בשנת 2013 היא שחררה סרט דומה שבו הופיע הבית הלבן כשהוא עולה באש.



הסרטון מתפרסם לאחר ביקורו של מזכיר המדינה האמריקאי, רקס טילרסון, בדרום קוריאה בשבוע שעבר, בו אמר כי ארה"ב לא פוסלת פעולה צבאית נגד צפון קוריאה. בתגובה לדבריו הבטיחה פיונגיאנג "להביא לנפילת האימפריאליזם" אם ארה"ב תכפה עליה סנקציות.



רקס טילרסון. מודאג. צילום: רויטרס



בתוך כך, מתברר גם כי צפון קוריאה ניסתה לפתח טיל שביכולתו להגיע לשטח ארה"ב, ומומחים מזהירים כי תכנית זו מתקדמת בקצב מדאיג במיוחד. בתחילת מרץ, המדינה שיגרה ארבעה טילים בליסטיים שמיועדים, לטענתה, למתקפה כנגד בסיס אמריקאי ביפן.  בעולם לא נשארו אדישים לניסוי. יו"ר ועדת האו"ם המפקחת על נשק אטומי אמר כי "מתקן העשרת האורניום במדינה הכפיל את גודלו במהלך השנים האחרונות". ראש הסוכנות הבינלאומית לנשק אטומי, יוקיה אמאנו, הוסיף כי המצב במדינה "עבר לשלב חדש".