נשיא ארה"ב, דונאלד טראמפ, ממשיך לעשות דברים שנשיאים קודמים לא העזו לעשות. מסתבר שהוא דואג לילדים שלו ולפי עורך הדין של ביתו איוונקה טראמפ, היא תקבל משרד בבית הלבן כאשר יהיו לה כל הסיווגים הביטחוניים לעבוד במקום וגישה לחומרים מסווגים. עם זאת, איוונקה בת ה-35 לא תקבל תפקיד רשמי או משכורת מממשלת ארה"ב, כדי שלא לעבור על החוק שאינו מתיר העסקת קרובים כנשיא ארה"ב. 

"תפקידה של טראמפ יהיה לשמש העיניים והאוזניים של טראמפ תוך מתן עצות נרחבות", אמר עורך דינה לאתר האמריקאי "פוליטיקו". איוונקה עצמה אמרה שאין תקדים לילד בוגר של הנשיא שקיבל משרד בבית הלבן, אבל לדבריה "אמשיך מתוך התנדבות לתת לו עצות טובות תוך שאני שומרת על כללי האתיקה. עשיתי את זה כל חיי מאז שאני בוגרת". 

גישה לחומרים מסווגים. איוונקה טראמפ. צילום: רויטרס
גישה לחומרים מסווגים. איוונקה טראמפ. צילום: רויטרס

 

הבת של טראמפ, שפיתחה קו יצור של מוצרי אופנה תצטרף למעשה לבעלה ג'רארד קושנר שהוא יועץ בכיר של הנשיא. אישתו של טראמפ, האשה הראשונה מלניה העדיפה להתגורר עד כה בניו יורק. 
עורך הדין של איוונקה, ג'יימי גורליק, אמר לסוכנות הידיעות אי.פי: "איוונקה תציית מרצון לכללים שחלים על עובדת ממשלה, למרות שהיא לא". כמה פרשנים מתחו ביקורת על ההחלטה לתת לה עמדה בבית הלבן, למרות שלא יהיה לה תפקיד של ממש. אנדרו הרמן, עורך דין שיועץ למחוקקים בנושאי אתיקה, אמר: "אני חושב שהדרך הנכונה לעשות זאת היא להפוך אותה לעובדת ממשלתית מיוחדת, אבל מדובר אז בסוגיות פורמליות שונות". בנוסף, הועלו שאלות על ניגודים אפשריים של אינטרסים ועל נפוטיזם. חריגה דומה נעשתה למעשה לגבי קושנר שהוא יועץ כאמור של הנשיא.
איוונקה היתה למעשה יועצת מיוחדת של טראמפ גם בתאגיד שלו עוד לפני שהפך לנשיא. הנשיא כבר המהיר בעבר כי הוא "סומך עליה בעיינים עצומות".