למרות שדאעש סופג מהלומות בשדה הקרב, מסתבר שהתומכים בו עדיין מצליחים לבצע את זממם. על פי פרסומים בתקשורת העולמית, ארגון המדינה האסלאמית לקח אחריות על הפיגוע אמש בלונדון, שהמשיך את קו הפיגועים האכזריים ביבשת, בדיוק שנה לאחר הפיגוע הרצחני שאירע בבריסל. כבר אמש החלו לדלוף פרטים לפיהם המחבל הושפע מאוד מאידיאולוגיה אסלאמית קיצונית. בהודעה שהופצה נמסר כי "מבצע הפיגוע אמש בפרלמנט הבריטי הוא חייל מחיילינו. הוא ביצע הפיגוע מתוך היענות לקריאות לפגוע בנתיני מדינות הקואליציה".
 

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי דיברה היום (חמישי) בפרלמנט, פחות מיממה לאחר מתקפת הטרור המשולבת בלונדון. "כל תושבי המדינה רוצים לדעת מי האחראי למעשה הזה, וכוחות הביטחון עושים ימים כלילות כדי למצוא את האחראים", אמרה, "התוקף הוא יליד בריטניה, אשר היה מוכר לגופי המודיעין השונים". מיי הוסיפה: "הוא נחקר בעבר ב-MI5 בשל האידיאולוגיה המוסלמית קיצונית שלו".



כזכור, אתמול בסביבות השעה 16:30 שעון ישראל, דווח בכלי תקשורת בבריטניה כי שוטר נדקר בתוך בניין הפרלמנט, או בסמוך לו. החשוד בדקירה נורה, ולאחר מכן דווח כי מכונית פגעה בלפחות 20 אנשים על גשר וסטמינסטר, ככל הנראה חלקם שוטרים. בנוסף, ארבעה אנשים נהרגו באירוע, המפגע חוסל. ראש ממשלת צרפת אישר כי חלק מהפצועים הם תלמידים צרפתים כבני 15-16. מאוחר יותר מספר הפצועים קפץ פי שניים ועומד על 40. האירוע התרחש בדיוק שנה לאחר הפיגוע הקטלני בבריסל.





המחבל חוסל על ידי כוחות היחידה המיוחדת למלחמה בטרור, לאחר שדקר למוות את השוטר קית' פלמר בן ה-48. על פי הדיווחים השונים, פלמר הסתובב ללא נשק, בדומה לשוטרים רבים באזור. הוא השוטר ששר החוץ הבריטי לענייני המזרח התיכון תועד כשהוא מבצע בו החייאה. עיישה פראדה היא השנייה שזוהתה מבין הנרצחים. מדובר במורה בת 43 שהייתה בדרכה לאסוף את ילדיה מבית הספר.