תקופה לא קלה: יומיים בלבד לאחר שרפורמת הבריאות שלו נפלה, לנשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, יש צרות חדשות. לפי דיווח של ג'ולייט קאים, פרשנית בכירה ב-CNN, שפורסם הלילה (בין שבת לראשון) בחשבון הטוויטר האישי שלה, מייקל פלין, היועץ לביטחון לאומי לשעבר של הנשיא, עשוי להפוך לעד מדינה נגדו בפרשת מעורבות רוסיה בבחירות ארה"ב, שנחקרת בימים אלה על ידי האף בי איי.  בציוץ המדובר אמרה: "ממה שידוע לי ממקורותיי, וממה שדווח באופן גלוי, זה נראה כי למייק פלין יש עסקה עם האף בי איי".



מייקל פלין. סגר דיל עם הבולשת הפדרלית? צילום: קרלוס בריה, רויטרס
מייקל פלין. סגר דיל עם הבולשת הפדרלית? צילום: קרלוס בריה, רויטרס



כזכור, בשבוע שעבר אישר ראש הבולשת האמריקאית, ג'יימס קומי, בפני הקונגרס כי נפתחה חקירה בנושא מעורבות רוסיה בבחירות בארה"ב. לדבריו "החקירה תתמקד בקשרים שניהלו לכאורה גורמים בקמפיין טראמפ עם גורמים בממשל הרוסי ובהשפעות שלהם על הקמפיין". באותו דיון הוסיף ראש ה-NSA מייק רוג'רס כי האקרים גנבו מידע ממחשבי המפלגה הדמורקטית במהלך מערכת הבחירות האחרונה, וכי אין אינדיקציה לכך שמידע נגנב מהרפובליקנים.



למעשה, פלין התפטר מתפקידו עוד לפני שנכנס אליו באופן רשמי. התפטרותו באה בעקבות שיחה שקיים עם שגריר רוסיה בארה"ב, סרגיי קיסיליאק, בה הבטיח לאחרון שממשלו של טראמפ יסיר סנקציות שהוטלו על רוסיה על ידי ממשל אובמה, זאת בניגוד לנהלים. כמו כן, פלין הואשם בכך שלא תדרך את סגן הנשיא, מייק פנס, בקיומה של השיחה בין השניים.