שינוי בגרסה הרשמית? צבא עיראק דיווח היום (ראשון) כי הבניין בעיר מוסול שנטען כי הופצץ מהאוויר על ידי כוחות הקואליציה, למעשה מולכד על ידי דאעש. כמו כן, מהדיווח נטען כי כתוצאה מקריסת הבניין נהרגו 61 בני אדם ולא 200 כפי שדווח לראשונה., על פי דברי עדי הראייה לקריסתו. קריסת הבניין גרמה לביקורת קשה כלפי התנהלות הקואליציה ואף לעצירה זמנית של הקרבות במוסול.



למרות הדיווח הסותר של צבא עיראק, סגן מפקד המבצע נגד דאעש בעיראק, הגנרל מתיו איסלר אמר כי צבא ארצות הברית מתייחס ברצינות מלאה לדיווחים על הרג אזרחים במהלך הלחימה וכי הצבא העיראקי מחוייב להגן על חיי האזרחים במוסול. איסלר לא התייחס לטענות כי דאעש אחראי לקריסת הבניין.




בדרך לעוד ניצחון על המדינה האסלאמית



במקביל לכך, בחזית אזור א-רקה בסוריה, כוחות הקואליציה מסתערים על שדה התעופה בעיר טאבקה, הסמוכה לאחד הסכרים הגדולים שעל נהר הפרת. התקיפה בטאבקה היא חלק מהחזית האחרונה שנפתחה מול ארגון המדינה האסלאמית. ביום שישי האחרון הודיע שר הביטחון הצרפתי ז'אן-איב לה דריאן כי "צרפת תמיד אמרה שא-רקה היא יעד מרכזי", אמר לה דריאן לתקשורת המקומית, "היום, אפשר לומר שהעיר מכותרת והקרב לכיבושה יתחיל בימים הקרובים", השר הוסיף כי "הקרב על א-רקה יהיה קרב קשה, אבל הוא חשוב מאין כמותו".



כמו כן, דווח שלקראת הקרב הקואליציה הנחיתה כוחות חי"ר מאחורי קווי דאעש בטאבקה, במטרה לאגף את כוחות ארגון המדינה האסלאמית. "אנו מצפים להשתלט על שדה התעופה בשעות הקרובות. זה אזור חשוף וזה יקל על כוחותינו להשתלט עליו, אמר דובר המיליציה "הכוחות הדמוקרטיים בסוריה", טלאל סילו.