כלי התקשורת ביפן ובעולם מדווחים על טרגדיה ביפן. שבעה תלמידי תיכון ומורה אחדנהרגו לאחר שנקלעו למפולת שלגים היום (שני) בעת טיפוס הרים באתר סקי. האירוע התרחש במהלך הבוקר קרוב לאתר הסקי נאסו שבמחוז טוצ'יגי, כ -160 ק"מ מצפון לטוקיו. על פי הדיווחים בכלי התקשורת,7 נערים ומורה נמצאו ללא סימני חיים, כ-40 נפצעו, שניים מהם במצב קשה. יחד איתם שהו אותה באתר למעלה מ-52 תלמידים ו-11 מורים משבעה תיכונים. ביפן לא ניתן לקבוע באופן רשמי מקרי מוות, ללא אישור רשמי מרופא. גורם רשמי מסר כי כל הפצועים הורדו מן ההר ומועברים לבתי חולים.

האירוע התרחש במהלך טיול טיפוס הרים בין שלושה ימים, על רקע הזהרות מפני שלג כבד ומפולות שלגים באזור, וכן צפי מפי חזאים לכ-30 סנטימטרים של שלג. על פי הדיווחים האחרונים, מרבית ההרוגים הם מתיכון אטאוורה. מפולת השלגים התחוללה ביום האחרון של הטיול, כך נמסר מפי גורמים רשמיים במחוז טוצ'יגי, הם הוסיפו כי למקום הוקפצו כ-100 חיילים לסייע בפינוי, על פי בקשת מושל המחוז. אחד המורים שהיה בזירה סיפר לתקשורת המקומית של המחוז כי "מדובר באירוע חריג ולא הייתה לנו תאונה גדולה כזו קודם לכן. אני בהחלם מוחלט"

אתר הסקי אומנם כבר נסגר העונה למבקרים, אך מספר מתקנho בו אושרו לשימוש עבור הטיול של בית הספר, שאורגן בידי רשות מקומית לחינוך גופני.