חתנו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ג'ארד קושנר, התנדב לדבר בפני ועדת המודיעין של הקונגרס האמריקאי במסגרת חקירת המעורבות הרוסית במערכת הבחירות האחרונה בארצות הברית. "במהלך קמפיין הבחירות והעברת השלטון, קושנר שימש כאיש הקשר העיקרי עם ממשלות וגורמים זרים", הסביר דובר הבית הלבן, "הוא התנדב להעיד בפני הוועדה במסגרת תפקידו, אך טרם קיבל לכך אישור סופי". וועדת הסנאט ביקשה שקושנר יעיד, בתור יועץ בכיר לנשיא, ומועד עדותו טרם נקבע.



הפרסום מגיע לאחר שבשבוע שעבר נכתב בסוכנות הידיעות AP כי מי שהיה מנהל הקמפיין של טראמפ, פול מנפורט, חתם על חוזה בשווי של עשרה מיליון דולר ובו התחייב לקדם את עסקיו של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. על פי הדיווח, הוא עבד בעבר עם נשיא רוסיה ועם איש העסקים אולג דריפסקה. הדיווח הזה מגיע למרות הכחשות רבות מצד הבית הלבן בנושא קיום קשרים כלשהם עם הממשל הרוסי.



מנפורט הודה כי עבד עם המיליארדר רוסי, אך הכחיש סיוע לפוטין. "עבדתי עם אולג דריפסקה לפני כמעט עשור", אמר לסוכנות הידיעות AP, "ייצגתי אותו במספר עניינים עסקיים בארצות שבהן השקיע". הוא טען: "נפלתי קורבן למסע השמצות". מנהל הקמפיין לשעבר טען כי עבודתו עם איש העסקים "לא היתה כרוכה בייצוג אינטרסים פוליטיים של רוסיה".



בנוסף, בשבוע שעבר, ראש ה-FBI ג'יימס קומי, אמר במהלך שימוע בקונגרס, כי נפתחה חקירה בנושא מעורבות רוסיה בבחירות בארצות הברית. "החקירה תתמקד בקשרים שניהלו לכאורה גורמים בקמפיין טראמפ עם גורמים בממשל הרוסי ובהשפעות שלהם על הקמפיין". במהלך השימוע, שכלל גם עדות של ראש ה-NSA מייק רוג'רס, נשפך אור על החקירות שמנהל ה-FBI על מעורבות רוסיה בבחירות. ראש ה-NSA רוג'רס אמר כי האקרים גנבו מידע ממחשבי המפלגה הדמורקטית במהלך מערכת הבחירות האחרונה. הוא הוסיף כי אין אינדיקציה לכך שמידע נגנב מהרפובליקנים.