משטרת בריטניה הודיעה היום (שני) כי היא לא מצאה עדויות לכך שלחאליד מסעוד, שרצח ארבעה אנשים במתקפת טרור ליד הפרלמנט הבריטי בשבוע שעבר, יש קשר לארגון המדינה האסלאמית או לאל קאעידה, אך ללא ספק הוא התעניין בכל הקשור לג'יהאד. ניל באסו, בכיר במשטרה בריטניה אמר: "ברור לי איך ומתי הוא ביצע את התקיפה, עכשיו צריך לברר מדוע עשה זאת".



כזכור, מסעוד התנגש עם מכוניתו בהולכי רגל בגשר ווסטמינסטר שבבירת אנגליה, תוך שהוא רוצח שלושה אזרחים ופוצע עוד רבים כ-50. לאחר מכן, הוא רץ לכיוון שערי הפרלמנט, דקר באכזריות שוטר, ואז נורה על ידי כוחות הביטחון הבריטיים. כמו כן, יום אחד בלבד לאחר המתקפה, לקח דאעש אחריות עליה. בהודעה שפרסם הארגון נמסר: "מי שביצע את הפיגוע בפרלמנט הבריטי הוא חייל מחיילינו. הוא ביצע אותו מתוך היענות לקריאות לפגוע בנתיני מדינות הקואליציה".



זירת מתקפת הטרור בבריטניה. צילום: טוויטר



מסעוד בן ה-52 הורשע בעבר בגין עבירות כגון תקיפה, נשיאת סכין והפרת הסדר הציבורי, אך מעולם לא נעצר בעקבות עבירה הקשורה לטרור. "הדרך שבה ביצע את המתקפה מבוססת על רמת תחכום נמוכה, ושימוש בטכניקות פשוטות המועתקות ממתקפות אחרות. אין ספק שהוא שוחח על התכנון שלו עם אחרים לפני שהוציא אותו לפועל", אמר באסו.



אמו של מסעוד הגיבה אף היא למעשה האכזרי שביצע בנה: "נותרתי המומה מהפגיעה של בני באנשים חפים מפשע. אני לא סולחת לו על המתקפה הזו או על האמונה שהביאה אותו לבצע את הזוועה הזו. בכיתי הרבה על אלו שנרצחו". 



בתוך כך, התקשורת הבריטית פרסמה גם כי מספר דקות לפני שפתח במתקפה הרצחנית שלח המחבל הודעה מוצפנת לאדם מסוים. שרת הפנים, אמבר רוד, התייחסה לכך באומרה כי "חברות טכנולוגיה צריכות לשתף פעולה עם כוחות אכיפת החוק לעתים קרובות יותר, ועליהן להפסיק לספק מקום מסתור לטרוריסטים שבו הם יכולים לתקשר בחופשיות תוך שימוש בהודעות מוצפנות".