מתח בין המעצמות הגדולות בעולם: רוסיה הזהירה הערב (שלישי) את ארה"ב שמערכות ההגנה נגד הטילים המתקדמות שהיא מחזיקה על אדמות אירופה מסכנות את ביטחון העולם, משום שהן עלולת לגרום למלחמה גרעינית. ויקטור פוזניקיר, סגן ראש המטה הכללי של רוסיה, אמר: "לנוכחות של מערכת ההגנה נגד טילים האמריקאית על אדמת אירופה, שאותה ניתן גם להשיט בים בסמוך לטריטוריה רוסית, יש פוטנציאל להוציא לפועל מתקפה גרעינית בחשאי, שתפתיע את רוסיה וסין", והוסיף: "המערכת מהווה תמריץ למירוץ חימוש חדש, משום שהיא נותנת לארה"ב את האשליה שהיא חסינה מביצוע תקיפות בשל ההגנה שהיא מאפשרת".



פוזניקיר הסביר כי "לפטרולים הימיים שמבצעת ארה"ב בקרבת הגבול הרוסי יש פוטנציאל לאיים על ביטחונה של רוסיה, זאת משום שלא ברור אילו טילים נושאות הספינות האמריקאיות", והוסיף כי "רוסיה הייתה חייבת לנקוט באמצעים הולמים שמטרתם למנוע את הנזק האפשרי לביטחונה של המדינה כתוצאה מקידום יכולת ההגנה נגד טילים של ארה"ב". 



ולדימיר פוטין. סגן הרמטכ"ל שלו מודאג. צילום: רויטרס



המערכת המתקדמת, שביכולתה ליירט טילים בליסטיים בטווחים קצרים ובינוניים, הוצבה לאחרונה גם על אדמת דרום קוריאה בתגובה לניסויי הנשק הבליסטי שקיימה קוריאה הצפונית.



סגן ראש המטה הכללי הרוסי סיים את דבריו בקריאה לפתור את הסוגיה שמאיימת על שלום העולם: "אנו קוראים ליצירת דיאלוג נגד טילים שמטרתו למצוא פתרונות שייקחו בחשבון את האינטרסים של כל הצדדים המעורבים".