ראשת ממשלת בריטניה, תרזה מיי, חתמה הלילה (רביעי) על מכתב, שיוגש לנשיא האיחוד האירופי דונלד טוסק, ובו היא מודיעה באופן רשמי על יציאתה של בריטניה מהאיחוד. המכתב יוגש לטוסק מחר על ידי הנציג הבריטי בארגון, וכך יחל באופן רשמי הליך היציאה של הממלכה מהאיחוד, הברקזיט. מיי צפויה לכנס ישיבה של הפרלמנט לאחר מכן.



כזכור, ביוני האחרון אזרחי בריטניה הכריעו במשאל עם כי הם תומכים ביציאה מהאיחוד האירופי. לאחר ספירה של מרבית הקולות עולה כי 51.8 אחוזים תומכים ביציאה מהאיחוד האירופי בעוד ש-48.2 אחוזים הצביעו בעד ההישארות בגוש. בתוך כך ערכו של המטבע הבריטי, הלירה שטרלינג, צנח בצורה הקיצונית ביותר בתולדותיו, התרסקות של לא פחות מתשעה אחוזים מערכו, לאחר שהסקרים שניבאו ניצחון למחנה ההישארות באיחוד התבררו כשגויים.



כחודש לאחר מכן, מיי נכנסה לתפקידה כראשת ממשלת בריטניה. היא הומלצה לתפקיד על ידי דיוויד קמרון, זומנה למפגש עם המלכה, ומינויה אושר בלחיצת יד בין השתיים. מיי היא האישה השנייה אשר מכהנת בהיסטוריה של המדינה בתפקיד זה, כשהראשונה הייתה מרגרט תאצ'ר.



משם נסעה ראשת הממשלה החדשה למעונה הרשמי בדאונינג 10, לאחר שקמרון ובני משפחתו נפרדו מהבית בו התגוררו בשש השנים האחרונות. לפני כניסתה למשכנה החדש התייחסה מיי למשאל העם שהכריע על עזיבת מדינתה את האיחוד האירופי והוביל להתפטרות קמרון ואמרה: "אנו עומדים בפני תקופה של שינויים לאומיים גדולים". בנאומה הראשון כראשת ממשלה אמרה מיי, שהתנגדה לברקזיט: "בעודנו נפרדים לשלום מהאיחוד, נוכל להרים את הכפפה וליצור לעצמנו תפקיד חיובי חדש".