ועדת המודיעין של הסנאט האמריקאי תתחיל ביום שני לקיים שימועים לגבי הקשרים האפשריים בין דונלד טראמפ לממשל הרוסי במהלך מסע הבחירות לנשיאות. יו"ר הוועדה, ריצ'ארד בר הרפובליקני, הבטיח כי החקירה תהיה יסודית. במסיבת עיתונאים משותפת עם הדמוקרטי הבכיר בוועדה, מארק וורנר, אמר בר כי חברי הוועדה יעבדו ביחד, בניגוד למחלוקת הבין מפלגתית בוועדה המקבילה של בית הנבחרים. כשנשאל האם הוועדה רוצה לקבוע אם יש עדויות לקשר ישיר לטראמפ, ענה בר כי "האתגר שלנו הוא לענות על השאלה הזאת עבור העם האמריקאי".

במהלך השבועות האחרונים עלו עדויות לפיהן בכירים בממשל טראמפ ובקמפיין שלו ניהלו קשרים עם שגריר רוסיה בארצות הברית. הגנרל מייקל פלין, היועץ לביטחון לאומי של הנשיא, נאלץ להתפטר בגלל ששיקר על פגישותיו עם השגריר, ואילו חתנו של טראמפ, ג'ארד קושנר, ייחקר בבית הנבחרים על קשריו עם השגריר. שני הסנאטורים אמרו כי פנו לפלין על מנת שיעיד בפני הוועדה.

טראמפ עם חתנו קושנר. צילום: רויטרס
טראמפ עם חתנו קושנר. צילום: רויטרס
וורנר ובר הדגישו את הצורך לחשוף את הפעילות של האקרים רוסים. על פי אחד הדוחות, מוסקבה שילמה לעד כ-1000 טרולים אינטרנטיים כדי להפיץ סיפורים שגויים נגד הילרי קלינטון. וורנר אף אמר כי יש קושי לקבל מסמכים מסוימים מסוכנויות המודיעין. הם לא נקבו במועד לסיום החקירה. "זוהי אחת החקירות הגדולות בגבעת הקפיטול  מאז שאני כאן", אמר בר, שמשרת בקונגרס מאז 1995. 

האקרים גנבו מידע ממחשבי המפלגה הדמוקרטית

בשבוע שעבר, ראש ה-FBI ג'יימס קומי, אמר במהלך שימוע בקונגרס, כי נפתחה חקירה בנושא מעורבות רוסיה בבחירות בארצות הברית. "החקירה תתמקד בקשרים שניהלו לכאורה גורמים בקמפיין טראמפ עם גורמים בממשל הרוסי ובהשפעות שלהם על הקמפיין". במהלך השימוע, שכלל גם עדות של ראש ה-NSA מייק רוג'רס, נשפך אור על החקירות שמנהל ה-FBI על מעורבות רוסיה בבחירות. ראש ה-NSA רוג'רס אמר כי האקרים גנבו מידע ממחשבי המפלגה הדמוקרטית במהלך מערכת הבחירות האחרונה. הוא הוסיף כי אין אינדיקציה לכך שמידע נגנב מהרפובליקנים.

טראמפ עצמו ממשיך להכחיש את קשריו עם רוסיה ואמר כי "הסיפור של טראמפ-רוסיה הוא תרמית". הוא אף תקף את משפחת קלינטון בטוויטר וקרא לחקור את קשריה עם מוסקבה. "מדוע ועדת המודיעין של בית הנבחרים לא בודקת את העסקה של ביל והילרי קלינטון עם מוסקבה, שאפשרה לאורניום להגיע לרוסיה, הכסף שקיבל ביל קלינטון בעקבות נאומו ברוסיה, התפנית של הילרי כלפי רוסיה השבחים שלה לרוסיה, או החברה הרוסית של מנהל הקמפיין שלה, ג'ון פודסטה".

בציוץ בטוויטר תהה הלילה (שלישי) הנשיא למה קשריה של משפחת קלינטון עם מוסקבה לא נבדקים. "מדוע ועדת המודיעין של בית הנבחרים לא בודקת את העסקה של ביל והילרי קלינטון עם מוסקבה, שאפשרה לאורניום להגיע לרוסיה, הכסף שקיבל ביל קלינטון בעקבות נאומו ברוסיה, התפנית של הילרי כלפי רוסיה השבחים שלה לרוסיה, או החברה הרוסית של מנהל הקמפיין שלה, ג'ון פודסטה. הסיפור של טראמפ-רוסיה הוא תרמית".