לא שקט במזה"ת: יום לאחר פתיחתה של פסגת הליגה הערבית, המתקיימת בירדן, הנושא שמעניין העולם הערבי הוא יציאת נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, במהלך נאומו של שליט קטאר, תמים בן חמד אאל ת'אני, השתלטה על הרשתיות החברתיות במדינות ערב. למעשה, ההאשטאג "הפסגה הערבית" זכה ל-76 אלף ציוצים בטוויטר, ומאות אלפים בפייסבוק.



אחרי האשטאג זה עקבו הפעילים אחר הפסגה, ולמדו, מתמונות וסרטונים, על מעידתם של נשיא לבנון, מישאל עוון, ושליט דובאי, שייח' מוחמד בן רשיד אל מכתום, כמו גם התנומה שתפסו מנהיגי תימן, בחריין וג׳יבותי.



במצרים ובסעודיה הביעו עניין רב ביציאת הנשיא א-סיסי מהאולם, בעת נאומו של שליט קטאר תמים בן חמד אל-ת׳אני, זאת לאחר שהאחרון דחה את הכרזת שלטונות קהיר, לפיה ארגון "האחים המוסלמים" הוא ארגון טרור. חלק מהפעילים כינו את א-סיסי "ילדותי, שפגע בתדמית מצרים כמדינה הגדולה והמובילה בעולם הערבי", אולם רוב המצייצים, בעיקר המצרים, תמכו בנשיא וכינו אותו "כוכב הפסגה הערבית". בסך הכל, לפחות 22 אלף ציוצים דנו בסוגיה זו.



מלך ירדן עבדאללה השני. המצייצים ראו ביציאת סיסי פגיעה בו. צילום: רויטרס



בקטאר הוביל ההאשטאג "כאשר א-סיסי עוזב", עם כ-7,000 ציוצים. הגולשים ציינו, כי מדובר בפגיעה במארח, עבדאללה מלך ירדן, וכן במלך סעודיה סלמאן ויתר המנהיגים בפסגה. "הוא ברח מפני האריה", כתב פטריוט קטארי. "בואו או היעדרותו לא יוסיפו דבר לפסגה".



יש כאלה שכינו את הפסגה "פסגת המוות", שמו בערבית של ים המלח. הם הדגישו כי כגודל הציפיות כך גודל האכזבה, זאת בשל השימוש באותן ססמאות נבובות ואותן החלטות מן העבר, בעיקר בכל הנוגע לתחייתה מחדש של יוזמת השלום הסעודית, אשר נולדה בביירות ב-2002, ומאז, כך לפי הגולשים, "קודמה בנתיב הישראלי בלבד, שבאה לידי ביטוי במפגשים הסודיים של מנהיגי ישראל עם מנהיגי מדינות ערב".



מצייצים אחרים קראו לפסגה גם בשם "פסגת הכישלון", תוך שהם מביעים אכזבה נוכח חילוקי הדעות בין המדינות, במקום להכריז על אחדות. "קיבלו עצות על מחלותיהם וגילם המבוגר, והודו לאזרחים הערבים על שהם מקבלים בברכה את המשך שוד נכסיהם", כתב בציניות אחד הפעילים ברשת.



בתוך כך, מיני-הפסגה בה השתתפו סאיב עריקאת, יו"ר הוועד הפועל של פת"ח, ושרי החוץ המצרי, הירדני ושל האיחוד האירופאי, הניבה כותרת משמעותית, ואת הצהרה על מחויבותן של המדינות השכנות ושל אירופה לפתרון שתי המדינות.