ארצות הברית משנה גישה ולא תתמקד יותר בהדחת נשיא סוריה בשאר אסד, כך אמרה היום (חמישי) שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי. בעוד שממשל ברק אובמה הביע תמיכה בהיפרדותו של אסד מהשלטון, ממשלו של הנשיא המכהן דונלד טראמפ, מגלה שינוי בסדרי העדיפויות.



שגרירת ארצות הברית באו"ם הבהירה כי "סדרי העדיפויות שלנו לא מתמקדים עוד בעזיבתו של אסד". לדבריה "ארצות הברית מעדיפה כעת לגרום לשינויים להתרחש. וכן להתמקד בגורמים שעלינו לעבוד איתם כדי להביא שינוי אמיתי לתושבי סוריה". השגרירה הוסיפה: "אנחנו לא צריכים בהכרח להתמקד באסד, כפי שעשה הממשל הקודם".



ניקי היילי בוועידת איפא"ק
ניקי היילי בוועידת איפא"ק



"עתיד אסד תלוי בעם הסורי"



רוח חדשה נושבת בבית הלבן מאז כניסתו של טראמפ, כשהממשל האמריקאי אינו רואה את הדחתו של אסד כתנאי לסיום מלחמת האזרחים בסוריה. מוקדם יותר אמר מזכיר המדינה האמריקאי, רקס טילרסון, כי "עתידו של הנשיא אסד יוכרע על ידי העם הסורי".



מאז פרוץ מלחמת האזרחים בשנת 2011, ארצות הברית נקטה בגישה עיקשת לפיה "אסד חייב ללכת", כתנאי להשכנת שלום במדינה שסועת הקונפליקטים. במהלך השנים סיפקה ארצות הברית נשק ל"מורדים המתונים" בסוריה כדי לאפשר לכוחות אלה להילחם בארגון הטרור דאעש.



עם עזיבתו את תפקיד מזכיר המדינה בינואר האחרון, הודה ג'ון קרי כי ממשל אובמה תכנן להדיח את אסד על ידי תמיכה במורדים, אך "המצב השתנה כאשר רוסיה התערבה ב-2015".