מרכז פריז נחסם היום (שבת) על ידי כוחות משטרה גדולים בשל הפגנות נגד ובעד ישראל. מצד אחד, של הנגד, התייצבו מאות מפגינים פרו-פלסטינים בכיכר שאטלה, ומולם, ברחוב הסמוך, בכיכר מוזיאון פומפידו, התמקמו עשרות יהודים.

ראשת העיר אמנם קראה לא להתיר את קיום ההפגנה, שלטענת הארגונים היהודיים משתתפיה מפרים את החוק משום שמדובר באנטישמיות בגלל הקריאה "להפריד את הקרי"ף (הנהגת הארגונים היהודים) מן המדינה" ולחרם נגד ישראל, אבל נציב המשטרה איפשר את קיומה משום שלא מצא בה, לדבריו, מרכיבים אנטישמיים, ולא סיכון לשלום הציבור.
המפגינים בכיכר שאטלה הקימו דוכני הדרכה לחרם על ישראל ותוצרתה. בין היתר, חולק נוסח התקנה האירופית לסימון מוצרי ההתנחלויות. הם האשימו את ישראל "הגזענית ברצח ילדים פלסטינים" ואת הממשל הצרפתי ב"שיתוף פעולה עם הרוצחים", וקראו לא להצביע בבחירות הקרובות עבור מועמדים שהם "שותפים לפשעי ישראל". מסביב נתלו ציטוטים של ישראלים ויהודים התומכים בחרם ומגנים את ישראל. 

תומכים ישראלים מול הפגנת ה-BDS בפריז. צילום: AFP

בראש ההפגנה עמדה דווקא פעילה ממוצא יהודי, אוליביה זמור, מארגנת ה"מטסים" לישראל לתמיכה בפלסטינים. היא אמרה כי המפגינים דורשים הפעלת סנקציות נגד ישראל, וכי החרם נגדה הוא חוקי משום שכיום מוטל חרם גלוי גם על רוסיה וסין. עשרות המפגינים בעד ישראל, שניצבו מעבר לחומת המשטרה, הניפו דגלי ישראל וקראו: "הפרידו את האנטישמים מהמדינה". "זו הפעם הראשונה מאז שיתוף הפעולה עם הכיבוש הנאצי שמשטרת פריז אישרה הפגנה אנטישמית ומגינה על האנטישמיים, כפי שעשתה משטרת וישי", אמר ז'אן מרק מוסקוביץ', נשיא ארגון אירופה-ישראל.
שגרירת ישראל בצרפת, עליזה בן-נון, חוותה על בשרה את הפגנות הכוח של אנשי החרם על ישראל, ה-BDS, כשהגיעה לנאום במכון למדעי המדינה בעיר ראן שבמערב צרפת. היא ביקשה להתחיל לנאום ונתקלה בקריאות שטנה ובשלטים שהניפו עשרות פעילים שחדרו לאולם. לבסוף הצליחה לנאום רק לאחר כ-20 דקות, עם יציאת המריעים מהאולם, ככל הנראה על פי סיכום מוקדם עם הנהלת האוניברסיטה.
תזכורת לאנטישמיות ניתנה בבית הקברות היהודי בואלדוויס, בצפון-מזרח צרפת, סמוך לגבול גרמניה, שם נותצו ונעקרו ממקומן 40 מצבות של קברי יהודים מהמאה ה-19, מתוך 50 שנמצאים במקום. ב-2014 כבר הורשמו צעירים מקומיים בחילול בית הקברות הזה והוטל עליהם עונש מאסר על תנאי ועבודת שיקום בית הקברות.