גורמי ההצלה דיווחו הבוקר (שני) כי מספר ההרוגים והנעדרים במפולת הבוץ בקולומביה עלה. מספר ההרוגים עומד על לפחות 254, בהם שוטר אחד שמצא את מותו כאשר סייע למשפחה, כך נמסר מהצבא הקולומביאני. בנוסף, ישנם כ-400 פצועים נוספים, וכ-158 נעדרים. כוחות של כ-1,100 חיילים ושוטרים מעורבים בניסיונות החילוץ.



בעקבות אסון הטבע, נותקה אספקת החשמל והמים לאזור, ובתי החולים נסגרו, כך עולה מדיווחי הכבאים. דובר הצלב האדום בקולומביה ציין כי כ-300 משפחות נעקרו מבתיהן, ולמעלה מ-24 בתים נהרסו. מרבית תושבי האזור ישנו בזמן שהמפולת החלה, וכי הבוץ זרם במהירות כזו שגרמה להם לברוח ממנו
מפולות הבוץ באזור מוקואה שבקולומביה. צילום: רויטרס

בריצה.



"ביום שישי, בסביבות שעה 12, פרצה סופה חזקה וירד הרבה גשם", סיפר תושב המקום לסוכנות הידיעות רויטרס, "הגשם החזק נשמע כמו נפילה של סלעים, וכולנו הופתענו מאוד". אדם לבוש מגפי גומי צהובים עמד על סלע וסיפר: "איבדתי הכל, אין לי איפה לישון ומה לאכול. את הבגדים שאני לובש מישהו הביא לי". אישה סיפרה בדמעות כי איבדה את בנה התינוק.

במאי קולנוע אשר מתגורר בעיר סיפר בראיון לרשת CNN כי הרגעים הראשונים אחרי פגיעת המפולת היו "רגעי כאוס". לדבריו, הבוץ היה בגובה של כמטר וחצי והרס כל דבר שנקרה בדרכו. "אנשים רצו לכל הכיוונים בניסיון לצאת מהבתים שלהם, הם טיפסו על הגגות", הסביר, "אנשים שהו במצב הזה במשך כשעתיים". 
הצפות בקולומביה. צילום: רויטרס


נשיא קולומביה, חואן מנואל סנטוס, הכריז על מצב חירום באזור וטס למקום כדי לצפות במאמצי החילוץ בעצמו. "נעשה כל מה שאפשר כדי לעזור להם. זה שובר את ליבי", אמר, "ישנם נעדרים רבים ולא נוותר עד שנמצא את כולם". הוא ציין כי בין ההרוגים גם 43 ילדים, וכי 22 ילדים אושפזו בבתי החולים. 
סנטוס ציין כי "אסון הטבע נגרם בעקבות שינויי אקלים, כאשר באזור העיר מוקואה ירדו בחודש האחרון כ-500 מ"מ גשם, כ-80% יותר מכמות הגשמים הרגילה". מדענים טוענים כי גשמים חזקים, כריתת יערים, דיור לא יציב וצפיפות אוכלוסייה הם גורמים שיכולים להפוך אזור מגורים לפגיע יותר במקרה של מפולות בוץ. 

כזכור, בלילה שבין שבת לראשון, במהלך הלילה הציף גשם כבד הציף את העיר מוקואה, שנמצאת בחלקה הדרום מערבי של המדינה, סמוך לגבול עם אקוודור ופרו. ההצפות גרמו למפולות בוץ ולהידרדרויות סלעים, שקברו שכונות שלמות, הרסו שני גשרים גדולים ואילצו את התושבים להימלט מבתיהם. לפי דיווחים, חיל האוויר הקולומביאני מעביר ציוד, מים ותרופות לאזור וכבר דאג לחילוצם של מספר נפגעים ולפינויים לבתי חולים.