רוסיה ההמומה עדיין מנסה להתאושש מהפיגוע אתמול בתחנת המטרו בסנט פטרבורג אשר גבה את חייהם של 14 בני אדם וגרם ל-45 פצועים נוספים. ממצאי החקירה הראשוניים עולה כי מדובר בפיגוע התאבדות אשר בוצע על ידי מחבל שנשא על גופו את מטען החבלה שגרם לפיצוץ. על פי הדיווחים מדובר באזרח רוסי ממוצא קירגיזי בשם אכברג'ון ג'לילוב החשוד כקשור לגורמים באסלאם הרדיקלי.



נשיא ולדימיר פוטין ששהה באותו הזמן בעיר בה ארע הפיגוע ביקר בזירת האירוע אתמול בערב והניח פרחים לזכר הנפגעים. פוטין ונשיא וארצות הברית ודונלד טראמפ שוחחו בעקבות הפיגוע הקשה אתמול בסנט פטרבורג. מדובר הקרמלין נמסר כי "הנשיאים ציינו כי חייבים להילחם יחד נגד הטרור". עוד צוין כי הנשיא טראמפ הביע את תנחומיו למשפחות הפצועים וההרוגים.

רגע הפיצוץ של הפיגוע ברוסיה


נשיא רוסיה פוטין מניח פרחים לזכר נרצחי הפיגוע בסנט פטרבורג, צילום: רויטרס



כזכור, פיצוץ עז הרעיד אתמול את תחנת הרכבת התחתית הסמוכה למכון הטכנולוגי בסנט פטרבורג, פיצוץ שאירע בסביבות השעה 14:40 לפי שעון רוסיה. היו שני פיצוצים ובמקום יש הרבה מאוד אמבולנסים", סיפרה עד ראייה לפיצוץ, "הפיצוץ היה בתוך הקרון עצמו, ועפו מסמרים רבים. עכשיו מפנים את האנשים מהתחנות כרגע של הרכבת התחתית". לדבריה, הפיצוץ היה חזק במיוחד, כאשר "אפילו אנשים שירדו מהרכבת וכאלה שהיו באזור המדרגות, הרגישו את ההדים". תמונות שפורסמו ברשתות החברתיות לאחר האירוע מראות כי לפחות דלת אחת של רכבת מטרו עפה ממקומה בפיצוץ. 



הפיגוע בסנט פטרבורג, צילום: רויטרס



משרד החוץ הישראלי דיווח כי עובדי הקונסוליה הישראלית במדינה לא נפגעו באירוע. עם זאת, הקונסול הכללי הישראלי, מיכאל לוטם, פנה לרשויות סנט פטרסבורג על מנת לקבל מידע מהיר ככל האפשר לגבי שלומם של אזרחים ישראלים נוספים הנמצאים במדינה.

הרב שאול ברוק, שליח חב"ד בסנט פטרבורג, תיאר בתכניתם של בן כספית ואריה אלדד ברדיו 103FM את האווירה בעיר: "האווירה לא פשוטה כאן, זאת תקופה מאוד עמוסה, עם אלפי יהודים שמגיעים לרכוש מוצרים לפסח, יש מאות יהודים שמקבלים חבילות מזון בימים אלו. אנחנו חוששים, כי זאת תחנה קרובה אלינו. מקווים שכמה שפחות אנשים נפגעו בפיגוע הזה. יש בעיה גדולה לכלי התקשורת האינטרנטיים, כי האתרים הגדולים נופלים, וכוחות ההצלה והחירום לא מתורגלים באירועים כאלה, לא ידוע לי כרגע על אזרח ישראלי שנפגע או משהו כזה". 
.