פשעי המלחמה בסוריה כבר מזמן הפכו להיות נורמה, אך בכל פעם שמגיע תיעוד חדש, שמזעזע את העולם, העניין שוב עולה על הפרק. הפעם מדובר בתמונות קשות שמגיעות צפונית מערבית לעיר אידליב, בעיר חאן שיחון, אשר נמצאת בשליטת המורדים. על פי הדיווחים האחרונים במקום, נקבע מותם של 100 בני אדם, בעקבות תקיפה שבוצעה שלוש פעמים, על פי הדיווחים על ידי מטוסי קרב, בהם ככל הנראה היו גם פצצות שהכילו גז סארין, הידוע באפקטיביות המלחמתית שלו. השימוש בגז כמובן אסור באמנת המלחמה, אך בסוריה, כידוע, אין שום הבנות בנושא.  גם בית החולים המטפל בפצועים, כשהרופאים נאבקים על חייהם, הופצץ, כך דיווחה סוכנות הידיעות AFP.



זוועה בסוריה

עשרות ילדים נהרגו במתקפה, ומשעות הבוקר מגיעות אל כלי התקשורת תמונות וסרטונים מזוויעים, אשר הגיעו מספר רגעים לאחר ההפצצה. הרבה מאוד אזרחים נשטפים ברחובות במים מתוך ניסיון לנקות מעצמם את הצריבות בעור ובפנים, ואף בכלי הנשימה. התמונות שמזעזעות את העולם מגיעות בעיקר משורה של גופות ילדים, אשר הונחו זה לצד זה. 100 הרוגים נספרו עד לשעה זאת, וכ-400 פצועים  נספרו עד עתה. סביר להניח כי אלו לא המספרים הסופיים, והכותרות בכל רחבי העולם מהדהדות לגבי הפגיעה בילדים, ובשיתוף של הסרטונים הקשים שצולמו בעיר.



האצבע המאשימה מופנית כמובן כלפי נשיא סוריה, בשאר אסד, ובעלי בריתו, רוסיה, איראן, וחזבאללה, אשר מתעלמים מהחוקים הבינלאומיים לחלוטין. האופוזיציה הסורית, אשר הטילה את האשמה על אסד, כבר קוראת לקיים דיון במועצת הביטחון של האו"ם על ההתקפה. כזכור, אסד הודיע כי כל הנשק הכימי שהיה באמתחתו חוסל, וכי הוא לא מחזיק בו יותר. 



התמונות והסרטונים הקשים, שמתפרסמים בשעות האחרונות מצביעים על מצב קשה מאוד בעיר, שנמצאת במוקד הלחימה מאז תחילתה, לפני שש שנים. זוהי לא הפעם הראשונה שהעיר מותקפת, אך נדמה כי הפעם מדובר בהתקפה שמגיעה בעקבות השיפור במצבו של אסד, אשר מתחיל להשתלט על חלקים בסוריה בעקבות התמיכה לה הוא זוכה. בדיווחים שהגיעו לפני מספר שבועות נטען כי אסד התחיל להפציץ גם שכונות בעיר הבירה דמשק. הצבא הסורי כבר הכחיש והוציא הודעה בה נכתב: "לא השתמשנו בנשק כימי ולא נשתמש בו".



"אסד הוא פושע מלחמה, הוא, ביחד עם איראן וסוריה, גורמים לאסון בסוריה. לא נדון בסכסוך הישראלי פלסטיני, אלא רק במה שקורה שם", כך אמרה הלילה שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, שהתמנתה לנשיאת מועצת הביטחון לחצי השנה הקרובה. מספר שעות לאחר מכן, היא קיבלה את האימות לדבריה, ובצורה מחרידה.