הבית הלבן פרסם אתמול (שני) בלילה את הדיוקן הרשמי הראשון של רעיית הנשיא, מלניה טראמפ, אולם לצד תגובות חיוביות לצילום היו גם לא מעט גולשים שגיחכו על התמונה והתייחסו בעיקר ליהלום הענק על הטבעת שקיבלה מבעלה, דונלד טראמפ. בדיוקן, שאותו צילם הצלם יליד בלגיה בנואה מהאו שעבד לא מעט בעבר עם משפחת טראמפ, נראית הגברת הראשונה והדוגמנית לשעבר לבושה בז'קט שחור עם חולצת פפיון שחורה על צווארה ומחייכת קלות לעבר המצלמה. ידיה היו משולבות, כאשר על ידה השמאלית הייתה טבעת עם יהלום של 25 קראט בשווי שלושה מיליון דולר שאותו קנה בעלה לכבוד יום הנישואים העשירי שלהם.



"אני מרגישה כבוד לשרת בתפקיד הגברת הראשונה ואני מצפה לעבוד למען העם האמריקאי בשנים הבאות", אמרה טראמפ בהצהרה קצרה שצורפה לצילום ולביוגרפיה הרשמית שלה שכללה את סיפור חייה מימיה בסלובניה מולדתה ועד שהפכה לגברת הראשונה.




"מזכיר צילום מתוכנית ילדים"



על אף שטראמפ זוכה לאחוזי תמיכה גבוהים יותר מבעלה – למרות שכמעט לא הופיעה בפומבי מאז ההשבעה לפני כחודשיים וחצי – עורר הדיוקן הרשמי סערה מיידית. לצד תגובות מחמיאות על כך שטראמפ נראית "מעבר ליפה" ו"מדהימה", היו גם מי שלא חסכו ביקורת מהגברת הראשונה.



חלק מהגולשים ברשתות החברתיות צחקו על הרקע של הצילום – חלון של המעון בבית הלבן – וכתבו כי מדובר ברקע שמזכיר צילומי בית ספר משנות התשעים או את החלון בתוכנית הילדים "חבובוטף". היו גם מי שהזכירו כי על אף שטראמפ הצטלמה בבית הלבן, היא עדיין מתגוררת במגדל טראמפ בניו יורק יחד עם בנם המשותף, בארון.



גולשים אחרים שילבו את הצילום בתוך תמונות רשמיות של סדרות טלוויזיה או שהתייחסו לטבעת הנוצצת. "זו תצוגה מבישה של עושר במדינה שבה אנחנו לא יכולים לספק אפילו ביטוח בריאות בסיסי לאזרחים", נכתב באחד הציוצים בטוויטר.



זו לא הפעם הראשונה שבה הדיוקן של הגברת הראשונה מעורר מחלוקת. הצילום הרשמי הראשון של מישל אובמה בשנת 2009 גרם לסערה אחרי שהיא נראתה עם שמלה חסרת שרוולים ולא מעט טענו כי מדובר בלבוש בלתי ראוי לצילום רשמי.



גם תמונתה עוררה מחלוקות, מישל אובמה. צילום: רויטרס
גם תמונתה עוררה מחלוקות, מישל אובמה. צילום: רויטרס