הבית הלבן גינה היום (שלישי) את המתקפה הכימית בסוריה והטיל את האשמה על הנשיא לשעבר ברק אובמה. "הפעולות המתועבות הללו הן תוצאה של חולשת ממשל אובמה", אמר דובר הבית הלבן, שון ספייסר. לדבריו, "הנשיא אובמה אמר ב-2012 כי הוא יקבע 'קו אדום' בנוגע לשימוש בנשק כימי, ולאחר מכן לא עשה דבר".



עוד נמסר מהבית הלבן כי ארצות הברית אינה מוכנה לדון בצעדים הבאים הנוגעים לסוריה. בתוך כך האשים הבית הלבן את ממשל נשיא סוריה, בשאר אסד, במתקפה במחוז אידליב שתמונותיה הופצו היום. "האירוע ראוי לגינוי והעולם אינו יכול להתעלם ממנו", נמסר. 



בתוך כך דובר הבית הלבן סירב להגיד כיצד ממשלו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ יגיב לתקיפה, אך הוסיף כי הנשיא דיבר ביום רביעי עם צוות הביטחון הלאומי על הנושא.



"בתי החולים אינם ערוכים"



הדברים נמסרו מהבית הלבן על רקע תמונות קשות שהגיעו צפונית מערבית לעיר אידליב, בעיר חאן שיחון, אשר נמצאת בשליטת המורדים. בעקבות האירועים, מועצת הביטחון של האו"ם החליטה לקיים מחר ישיבת חירום בנוגע לטבח בסוריה.על פי הדיווחים, במתקפה הכימית על שכונת "ואדי א-נאבע" שבוצעה על ידי מטוסי קרב של המשטר בין השעות 6:00-700 בבוקר, נהרגו לפחות 100 בני אדם, בהם 25 ילדים ועוד 400 נפגעו.



ההפצצה בסוריה. צילום: רויטרס
ההפצצה בסוריה. צילום: רויטרס



מנהל מערך הבריאות באידליב, מונדיר חליל, קרא לקהילה הבינלאומית לשים לב למתרחש במחוז. חליל קרא לבוא חשבון עם מבצעי הפשעים נגד האזרחים. חליל העריך, כי הגז ששימש בתקיפה הכימית על העיר, הוא תערובת של גז כלור עם גז סארין. "בתי החולים אינם ערוכים לטפל בכמות כה גדולה של נפגעים בבת אחת", אמר הבכיר.

תיעוד הפצצת בית החולים בסוריה


גורמים בפיקוד העורף בממשלת המעבר של האופוזיציה הזהירו מפני "אסון הומניטרי".  לדבריהם, מטוסי הקרב ממשיכים לפגוע במרכזי הפיקוד ובמרפאות בעיר חאן שיחון. שר הבריאות בממשלת המערב, מוחמד פיראס א-ג'ונדי, אמר כי "בתי החולים לא היו מסוגלים להעניק טיפול רפואי לנפגעי הגזים הרעלים בשל צפיפות". לדבריו, "תסמיני הרעלת גזים היו ברורים על הנפגעים".



במקביל, צבא סוריה מכחיש בתוקף אחריות למתקפה הכימית על העיר, ותולה את האחריות ב"ארגוני הטרור". בתוך כך משרד ההגנה הרוסי הכחיש בתוקף את הדיווח ב"רויטרס" שמטוסי קרב רוסיים או סוריים תקפו בעיר חאן שיחון, לאחר הטבח. "אנו מכחישים בתוקף את הדיווח של סוכנות הידיעות שמטוסי קרב רוסיים או סוריים תקפו בחאן שיחון", נאמר בהודעה, "הדבר מביא לאיבוד הסוכנות לאובייקטיביות שלה".