הממשל האמריקאי מגיב: גורם אמריקאי ממשלתי בכיר אמר הערב (שלישי) כי "ממשלת ארה"ב מאמינה שבמתקפה הכימית שאירעה היום בסוריה, והביאה למותם של כמאה אנשים, נעשה שימוש בגז מסוג סארין". הגורם מסר גם כי המתקפה בוצעה "כמעט בוודאות" על ידי כוחות הנאמנים למשטרו של בשאר אל אסד.



בנוסף לכך, מזכיר המדינה האמריקאי רקס טילרסון אמר הערב כי התקיפה הכימית מראה כיצד פועל אסד בסוריה והפנה אצבע מאשימה גם לרוסיה ואיראן. "אסד פועל בברבריות אכזרית ללא בושה", אמר וקרא לרוסיה ולאיראן לוודא שתקיפה מסוג זה לא תקרה שוב. "מי שמגן עליו ותומך בו, כולל רוסיה ואיראן, לא צריך לחיות באשליה לגבי כוונות אסד", אמר טילרסון בהצהרה, "מי שמשתמש בנשק כימי כדי לתקוף את בני עמו מתעלם מההגינות האנושית וחייב לתת דין וחשבון".



גורם אמריקאי בכיר בקהיליית המודיעין של ארה"ב הגיב גם לתקיפה הסורית ואמר: "ישנן 'טביעות אצבעות' של משטר אסד במתקפה הכימית שאירעה באידליב שבסוריה". במקביל, לפי דיווחים שונים, תתכנס מחר מועעצת הביטחון של האו"ם לדון בעקבות התקיפה הכימית, זאת לבקשת בריטניה וצרפת.



כזכור, מוקדם יותר היום הבית הלבן גינה את המתקפה הכימית בסוריה והטיל את האשמה על הנשיא לשעבר ברק אובמה. "הפעולות המתועבות הללו הן תוצאה של חולשת ממשל אובמה", אמר דובר הבית הלבן, שון ספייסר. לדבריו, "הנשיא אובמה אמר ב-2012 כי הוא יקבע 'קו אדום' בנוגע לשימוש בנשק כימי, ולאחר מכן לא עשה דבר". 
עוד נמסר מהבית הלבן כי ארצות הברית אינה מוכנה לדון בצעדים הבאים הנוגעים לסוריה. בתוך כך האשים הבית הלבן את ממשל נשיא סוריה, בשאר אסד, במתקפה במחוז אידליב שתמונותיה הופצו היום. "האירוע ראוי לגינוי והעולם אינו יכול להתעלם ממנו", נמסר. בתוך כך דובר הבית הלבן סירב להגיד כיצד ממשלו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ יגיב לתקיפה, אך הוסיף כי הנשיא דיבר ביום רביעי עם צוות הביטחון הלאומי על הנושא. 

על פי הדיווחים, במתקפה הכימית על שכונת "ואדי א-נאבע" שבוצעה על ידי מטוסי קרב של המשטר בין השעות 6:00-700 בבוקר, נהרגו לפחות 100 בני אדם, בהם 25 ילדים ועוד 400 נפגעו. משעות הבוקר מגיעות אל כלי התקשורת תמונות וסרטונים מזוויעים, אשר הגיעו מספר רגעים לאחר ההפצצה. הרבה מאוד אזרחים נשטפים ברחובות במים מתוך ניסיון לנקות מעצמם את הצריבות בעור ובפנים, ואף בכלי הנשימה. התמונות שמזעזעות את העולם מגיעות בעיקר משורה של גופות ילדים, אשר הונחו זה לצד זה.