נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס היום לסכסוך הישראלי-פלסטיני בתום שיחה עם מלך ירדן עבדאללה, ואמר כי הוא "עובד מאוד מאוד קשה כדי להביא שלום ביניהם". "אני חושב שנצליח, אני מקווה שנצליח", אמר טראמפ לעיתונאים, "שוחחנו היום על הנושא הזה". 

במסיבת העיתונאים המשותפת התייחס טראמפ גם לתקיפה הכימית בסוריה ואמר כי היא "איומה" ו"בלתי-ניתנת לתיאור". "זה עלבון גדול לאנושות", אמר טראמפ. כשנשאל על ידי כתבים עם הוא מתכנן לגבש מדיניות חדשה לסוריה, אמר טראמפ: "אתם תראו". 
בחודשים האחרונים טראמפ מבצע פעולות שונות במטרה לקדם הסדר מדיני בין ישראל לפלסטינים. שליחו המיוחד בנושא, ג'ייסון גרינבלט, ערך לאחרונה סיור נרחב בישראל וברשות לקראת קידום הסדר. טראמפ אמור להיפגש בהמשך החודש עם אבו-מאזן בבית הלבן. 

בשבוע שעבר הכריז נתניהו כי לאור המאמצים המדיניים של טראמפ הוא מגביל את הבנייה ביהודה ושומרון. לפי החלטת קבינט, ביישובים קיימים באיו"שבנייה חדשה תתקיים רק בשטח הבנוי הקיים בתוך היישוב, ואם לא יהיה הדבר אפשרי – תתקיים בצמידות לקו הבנייה הקיים. רק אם הדבר לא יתאפשר בגלל אילוצים משפטיים, ביטחוניים או תכנוניים, ישראל תאפשר בנייה בשטח קרוב ככל האפשר לקו הבנייה הקיים. כל זה נעשה במטרה למנוע את הרחבת שטחי ההתנחלויות עצמן, מתוך התחשבות בעמדתו של הנשיא טראמפ. עוד הוסכם כי לא תתאפשר הקמה של מאחזים לא מוסדרים חדשים. הצעד מנוגד לתקוותיהם של גורמי ימין שונים, שציפו לבנייה נרחבת בכל שטחי יהודה ושומרון בתקופתו של הנשיא טראמפ.