דובר הבית הלבן, שון ספייסר, התנצל הלילה (רביעי) בפני ראיון ל-CNN על אמירתו אמש בעניין סוריה כי "אפילו היטלר לא השתמש בנשק כימי", אמירה שהתפרשה ככמעט הכחשת שואה או בורות קיצונית. "עשיתי טעות בהתייחסות לא ראויה וחסרת רגישות לשואה, אין לכך השוואה. אני מתנצל, זו הייתה טעות", אמר בראיון. אמירתו גררה מוקדם יותר ביקורת רבה בארץ ובעולם ואף קריאות להתפטרותו.



ספייסר עורר לא מעט סערות בעקבות אמירות שנויות במחלוקת ונתונים בלתי מדויקים שסיפק בתדרוכים היומיים שלו, אולם אמש הוא הגיע לסף הכחשת שואה, כאשר טען כי "אפילו מישהו ראוי לגנאי כמו היטלר לא השתמש בנשק כימי". במהלך התדרוך בבית הלבן, התייחס ספייסר להתקפה הכימית שביצע משטר אסד בעיירה חאן שייחון בשבוע שעבר וניסה להשוות בין הנשיא הסורי לבין הצורר הנאצי. "אפילו מישהו מתועב כמו היטלר לא צלל עד כדי שימוש בנשק כימי", אמר דוברו של הנשיא טראמפ.



התגובות בטוויטר היו מיידיות והגולשים מיהרו להזכיר לספייסר את תאי הגזים במחנות ההשמדה שהביאו למותם של מיליוני יהודים ולא חסכו במילים קשות על ספייסר. "פסח שמח! והיטלר השתמש בתאי גזים על מיליונים, ספייסר האידיוט", צייץ אחד הגולשים. "או ששון ספייסר הוא מכחיש שואה (כי היטלר הפעיל גז נגד אזרחים במחנות) או שהוא מטומטם מדי בשביל התפקיד", נאמר בציוץ אחר.



השר ישראל כץ כתב לפני התנצלות של ספייסר: "עלינו לדרוש ממנו התנצלות או שיתפטר". אחרים, ובהם ארגונים יהודיים ברחבי העולם הביעו תרעומת על ההשוואה המקוממת והפנו אותו ללמוד על השואה ועל היטלר.





כאשר הכתבים ניסו לקבל הבהרה מספייסר על דבריו אם אכן הוא חושב שהיטלר לא השתמש בנשק כימי, המשיך דובר הבית הלבן לספק גרסה שרק הלהיטה את הרוחות. "הוא לא השתמש בגז נגד בני עמו כמו שאסד עשה", ענה ספייסר והוסיף כי "הוא הביא אותם למרכזי שואה". הגולשים תהו מיד אם הוא מתעלם במכוון מיהודי גרמניה שגם נספו בשואה ולא הבינו את המושג "מרכזי שואה".



זו לא הייתה המהומה היחידה שעורר ספייסר אתמול. פעמיים הוא התייחס לנשיא הסורי בשם בשאד אל-אסאר והגולשים ביקשו "שמישהו ילמד אותו איך הוגים את השם נכון".