בצעד היסטורי וחסר תקדים, העביר הפרלמנט בטייוואן חוק האוסר אכילת חתולים וכלבים. עבריינים שימצאו צורכים בשר כלבים וחתולים צפויים לקבל קנסות גבוהים וכן שיימינג פומבי. בעשותה זאת, הפכה טייוון למדינה הראשונה באסיה שהעבירה חוק האוסר על צריכת בשר כלבים וחתולים. החוק נכלל בתיקון לחוק ההגנה על בעלי חיים, וכולל בתוכו גם איסור על מכירה, רכישה והחזקה של כלבים וחתולים לצורכי מאכל.
במסגרת החוק החדש, הוחמרה גם הענישה על גילויי אכזריות לבעלי חיים. מעבר לאכילתם, בחוק נאסר על קשירת כלב לרכב נוסע, מי שייתפס באקט צפוי לקבל קנס של 15,000 דולר טייוואני. על פי דברי בית המחוקקים, התקבלו דיווחים רבים על כלבים שנפצעו לאחר שהוכרחו לרוץ קשורים לאופנוע או מכונית בידי הבעלים שלהם. 

AFP :הראשונה באסיה לאסור אכילת כלבים וחתולים. צילום
AFP :הראשונה באסיה לאסור אכילת כלבים וחתולים. צילום



טאיפיי, בירת טייוואן, אסרה בעבר על מכירת בשר כלבים. אך ב-2011, התפרסם בכלי התקשורת של הבירה כי בתי מטבחיים ומסעדות שמכרו בשר כלבים הצליחו  להתחמק מקנסות. כמו כן, בשנה שעברה פורסם כי מסעדה בטייוואן מכרה בשר כלבים כדי לחסוך בעלויות.
על פי החקיקה החדשה, כל מי שימצא אוכל בשר כלבים או חתולים, עלול לקבל כנס בסכום של בין 50,000 עד 250,000 דולר טייוואני , על פי China Post newspaper. בנוסף לכך, עבריינים צפויים לעבור שיימינג פומבי ברשתות החברתיות, כך שיהיה ניתן לפרסם את שמם ותמונתם ברשתות וכמובן את מעשיהם.  העונש המקסימלי על פגיעה מכוונת בבעלי חיים הוא כ-2 מיליון דולר טייוואני ועד שנתיים מאסר, עונש כפול מזה שהיה נהוג עד כה.
אכילת כלבים וחתולים היא דבר שגרתי בחלקים רבים באסיה, אך בטייוואן בעיקר, החלה תפנית בשנים האחרונות לשמירה על זכויותיהם של בעלי חיים. "זה מראה שטייוון היא מדינה עם חוקי רווחת בעלי חיים מתקדמים", אמר אחד המחוקקים,  וואנג יו-מין, שגם הציע את התיקון לחוק.