נשיא סוריה בשאר אסד הגיב היום (חמישי) לראשונה על המתקפה הכימית בפרברי אידליב ואמר כי היא לא אמיתית: "הכל מפוברק ב-100%. אין לנו נשק כימי". לדבריו, "אנו מסכימים לחקירה בינלאומית בתנאי שתהיה בלתי תלויה ולא מוטית". כמו כן, הוא הוסיף כי הסיפור המפוברק על חאן שיחון, נוצר כדי להעניק אמתלה לארה״ב לתקוף בסיס צבאי: ״המסקנה שלנו היא שהמערב וארה״ב מסייעים לטרוריסטים, ולכן פיברקו את כל הסיפור הזה, כדי להעניק לעצמם לגיטיציה לתקוף״.

הנשיא הסורי  הדגיש כי לסוריה אין נשק כימי, מאז הושמד ב-2013, לאחר שהמערב האשים את דמשק במתקפה כימית בפרברי הבירה. ״אין לנו נשק מהסוג הזה״, אמר בראיון לסוכנות הידיעות הצרפתית. ״בשנת 2013 ויתרנו על כל ארסנל הנשק הכימי שלנו. גם אם היה לנו נשק כזה, לא היינו עושים בו שימוש״.

בנוסף, הוא הבהיר כי הוא מוכן לאפשר חקירה בינלאומית בדבר ״המתקפה הכימית בחאן שיחון״, אך בתנאי שתהיה ״בלתי תלויה״, כדי לא להפוך את המקרה לפוליטי". אסד הסביר כי ״הסוגייה נבדקה עם הרוסים. אנו פועלים עימם כדי לבצע חקירה בינלאומית. אך בדיקה כזו חייבת להיות נייטרלית. אנחנו נכונים לחקירה בלתי תלויה, לאחר שנדע שמדינות בלתי תלויות ישתתפו בה, כדי שלא יהפכו אותה לחקירה פוליטית״.

בתוך כך, העיתון הלונדוני ״א-שארק אל-אווסט״ דווח, כי משלחת של מומחים בינלאומיים לנשק כימי, הגיעה לטורקיה במטרה לחקור את הטבח בחאן שיחון. מוקדם יותר, דווח כי צוות מומחים בריטי אישר מאיסוף אדמה בעיירה, כי נעשה שימוש בגז מסוג סארין.

הצבא הסורי: מאות לוחמי דעאש חוסלו בתקיפה אמריקאית

הצבא הסורי טען כי כוחות הקואליציה בהובלת ארה"ב תקפו מחסן נשק כימי של דאעש והובילו למותם של מאות ״שכירי חרב״ של ארגון המדינה ואזרחים בכפר חטלה ממזרח לדיר א-זור. בהודעה של הצבא הסורי, שצוטטה בסוכנות הידיעות הרשמית סאנ״א, נאמר כי ביום רביעי אחר הצהריים ביצעו כוחות הקואליציה מתקפה אווירית על מוצב של ארגון המדינה האסלאמית, ובו "מספר רב של שכירי חרב זרים", בכפר חטלה ממזרח לדיר א-זור. אחד היעדים היה מחסן של חומרים רעילים, ותוצאה של הפיצוץ נראתה בשמי הכפר עננה לבנה שהפכה לצהובה. מבדיקה התברר, כי מדובר במחסן שבו כמות גדולה של חומר כימי.

בהודעה נאמר עוד, כי תוצאה של המתקפה האווירית המקום עלה באש שנמשכה עד לשעה 22:30, וגרמה למותם של מאות בני אדם, בהם אזרחים רבים, שנחנקו מהגז הכימי.
המפקדה הצבאית הסורית העליונה הדגישה, כי הדבר מצביע על כך, כי ״בידי ארגוני הטרור, ובראשם דאעש וג׳בהת א-נוסרה נשק כימי, ויש להם את היכולת להוביל אותו, לאחסן אותו ולהשתמש בו בסיוע של מדינות באזור״.

יש לציין, כי המשטר הסורי דחה את הטענה שעשה שימוש בנשק כימי במתקפה האווירית על העיר חאן שיחון בפרברי אידליב, וטען כי ״מדובר בנשק כימי שנמצא בידי ארגוני הטרור״. במתקפה נהרגו 90 בני אדם, בהם פעוטות, שתמונותיהם גרמו לזעזוע ברחבי העולם, ותפסו כת הכותרות הראשיות בעיתוני המערב המובילים. 

בתגובה, ארה״ב תקפה בטילי טומהוק את שדה התעופה שעיראת באזור חומס, משפ יצאו מטוסי הקרב הסוריים. בעקבות המתקפה חלה הידרדרות חמורה ביחסים בין וושינגטון ומוסקבה, כאשר הלילה הטילה רוסיה וטו על הצעה אמריקאית-צרפתית-בריטית משותפת במועצת הביטחון, לפתוח בחקירה נגד המשטר בדמשק.