נפנוף נשיאותי. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ דורש לנסוע בכרכרת הזהב של המלכה אליזבת' בביקורו המתוכנן בממלכה בחודש אוקטובר, למורת רוחם של גורמי הביטחון בלונדון. הבית הלבן הודיע לאנשי ארמון בקינגהאם, כי הנשיא מצפה לקבלת פנים מסורתית, הכוללת נסיעה בכרכרה המלכותית עם הוד מעלתה.



ההודעה באה בניגוד לעמדת גורמי הביטחון בלונדון, שהזהירו שיהיה קשה לאבטח את אזור הנסיעה וידרוש יותר כוח אדם והיערכות מאשר כל ביקור ממלכתי אחר בתקופה האחרונה. גם כך הביקור של טראמפ בלונדון יגרום למשטרה המקומית אתגר גדול בשמירה על שלומו של הנשיא האמריקאי, בעוד היא מאפשרת לציבור רב להפגין נגדו ברחובות בירת בריטניה.



"הרכב שמסיע את הנשיא ארצות הברית הוא רכב מדהים. הוא מתוכנן לעמוד במתקפה גדולה כמו ירי ורימונים", אמר גורם במשטרת לונדון. לדבריו, אם טראמפ ייסע ברכב הזה, הוא יהיה מוגן מאוד וגם לנסוע במהירות גבוהה. "אם הוא יהיה בכרכרה המוזהבת שתיגרר לאטה במסלול על ידי סוסים, הסיכון יגדל בהרבה".



המקור הוסיף כי ייתכן כי יתווספו מיגונים לכרכרה, כמו זכוכית משוריינת, אבל הם יהיו מוגבלים. "הכרכרה לא תוכל להתמודד עם מטול רימונים או תחמושת עם עוצמת פגיעה יותר חזקה. קליעים חודרי שריון לא ייראו טוב".



משטרת לונדון תתאם את אבטחת הביקור עם השירות החשאי האמריקאי, האחראי על אבטחת נשיא ארצות הברית, ושוטרים חמושים צפויים להיות בתוך הקהל.



קודמו של טראמפ בבית הלבן, הנשיא לשעבר ברק אובמה, ויתר על הכבוד הגדול של לנסוע בכרכרה, והסתפק בכלי רכב פחות מנקר עיניים, אבל הרבה יותר בטוח - מכונית משוריינת שהביאה אותו לפגישה עם המלכה.