טורקיה אישרה הערב (ראשון) את החוקה החדשה ברוב של 51 אחוזים במשאל העם שנערך.  האזרחים הצביעו על שינוי שיטת המשטר במדינה, כאשר מההתחלה הסקרים ניבאו ייתרון קל לנשיא ארדואן אשר ביקש להרחיב סמכויותיו ולהישאר בשלטון עד שנת 2029. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הטורקית הממשלתית, הנשיא ארדואן מיהר לברך את חברי מפלגתו ושתי המפלגות שעמדו לצידו בתוצאות המשאל.
ארדואן ציין כי "לא כל התיקונים בחוקה שאושרו במסגרת משאל העם, ייכנסו לתוקף באופן מיידי, חלקם ייכנסו לתוקף רק בנובמבר 2019". לדבריו, במסגרת השינויים, תילקח בחשבון האפשרות להחזיר את עונש המוות למדינה. "ביצענו שינוי היסטורי כאשר 25 מיליון אנשים תמכו בהחלטה", אמר במסיבת עיתונאים שקיים במעונו הרשמי, "משאל העם סגר את הדלת בפני הצבא להתערבות בענייני הממשלה". הוא הסביר כי "בפעם הראשונה בהיסטוריה של הרפובליקה אנחנו משנים את שיטת השלטון שלנו באמצעות שינויים אזרחיים וזה דבר משמעותי".
ראש הממשלה הוסיף: "עשינו את התיקון החשוב ביותר בהיסטוריה של המדינה. אנחנו פותחים דף חדש בהיסטוריה הדמוקרטית של המדינה". שר החוץ הגרמני אמר כי "טוב שהקמפיין המר בטורקיה הסתיים" ויו"ר מפלגת התנועה הלאומית במדינה בירך ואמר כי זהו "הישג שלא ניתן להתעלם ממנו".

תהלוכת ענק יצאה באנקרה בעקבות ההודעה על תוצאות המשאל, ולצידה מתקיימות הפגנות רבות באיסטנבול. בנוסף, גורמי האופוזיציה דורשים לבצע ספירה חוזרת של הקולות ב-60% מהקלפיות. שר החוץ הגרמני אמר כי "טוב שהקמפיין המר בטורקיה הסתיים" ויו"ר מפלגת התנועה הלאומית במדינה בירך ואמר כי זהו "הישג שלא ניתן להתעלם ממנו".
זכייתו של ארדואן מקבעת את מעמדו כשליט כל־יכול בטורקיה, אשר יוכל בין היתר לבצע מינויים אישיים כמעט ללא התנגדות ולהוציא לפועל חוקים וצווי ביצוע ללא צורך באישור הפרלמנט. לדברי הנשיא, השינוי בשיטת השלטון הכרחי כדי לאפשר יישום מהיר של רפורמות, "ללא תהליכים פרלמנטריים מפרכים שהגבילו את התקדמותן". תומכיו של ארדואן טוענים כי "הוא הפך את טורקיה לגדולה וחזקה שוב", ולכן יש להעניק לו סמכויות נוספות כדי להמשיך בתהליך.