לא ההחלטה לשגר טילים על בסיס חיל האוויר בסוריה, לא השינוי ביחס לסין וגם לא המחמאה המפתיעה לנאט"ו. מה שיסמל באופן מהותי תפנית בנשיאותו של דונלד טראמפ יהיה פרישתו, או סילוקו מצמרת הבית הלבן, של סטיב בנון. זאת תהיה התפתחות שתשים קץ לתדמית של קיצוניות בלתי מרוסנת בזירה הפנימית וסוף להתנהלות פרועה בבמה הבינלאומית שסטיב בנון הוא הגורם והאחראי הראשי להיווצרותן והיצמדותן לבית הלבן.
מאבק בקרב הצוות הפנימי והחוג האינטימי של יועצים לנשיא, שמתמקד ביריבות בין סטיב בנון לבין חתנו של הנשיא, ג'ארד קושנר, ירד מהכותרות ולדברי גורמים יודעי דבר בוושינגטון, בעקבות התערבות ונזיפה של הנשיא, המאבק שכך והצדדים המעורבים הנמיכו פרופיל. אבל הערכה הרווחת היא, שהקריירה של סטיב בנון כיועץ האסטרטגי הבכיר והקרוב ביותר לנשיא טראמפ מתקרבת לקצה.
אין צורך להיזקק לפרשנים ולספקולציות. מהתבטאויות שהשמיע הנשיא טראמפ בראיון ל"וול סטריט ג'ורנל" השתמע באופן ברור שמעמדו של בנון התערער באחרונה. "הוא (בנון) לא עושה לי את ההחלטות", אמר טראמפ. בתשובה לשאלה בנוגע להשפעתו של בנון, השיב הנשיא: "אני עושה את הפוליטיקה שלי. אני האסטרטג של עצמי". 

בכתבה ארוכה ב"ניו יורק טיימס", שדנה בערעור מעמדו של בנון צוטטו פוליטיקאים ופרשנים בכירים שמדבריהם עלה שגם אם לא יודח או יפרוש בקרוב - גורלו כיועץ הבכיר והקרוב לנשיא כבר נגזר. "קעקוע מעמדו על ידי טראמפ פירושו שתפקידו של בנון בסכנה", סיכם העיתון בכותרת לכתבה. "האיש שהיה פעם בן יקיר של טראמפ הפך למעמסה".
סטיב בנון איבד את מעמד הבכורה ועמדת ההשפעה החזקה שהיו לו לצדו של טראמפ גם כמועמד וגם כנשיא לא רק בעקבות העוינות כלפיו שפיתחו חתנו של הנשיא קושנר ובכירים נוספים בסביבתו של הנשיא. מה שקרה זה שכל היעדים שסטיב בנון יצר, הזין והוביל בעד הנשיא ומטעמו נכשלו מבחינה מעשית. בנון היה האב המוליד של צו ההגירה החדש למניעת כניסת מוסלמים לארה"ב, הוא דחף באופן תוקפני את המאמץ לביטול אובמה־קר, רפורמת הבריאות של הנשיא הקודם, והיה המניע האידיאולוגי של תפיסת ההתרחקות ממעצמות המערב וההתנתקות מנאט"ו. היעדים האלה לא התממשו, נתגלו כבלתי מעשיים, מנותקים מהמציאות ורק הגחיכו את הנשיא טראמפ. 
מה שקרוב לוודאי היה הגורם המרכזי שערער את מעמדו והשפעתו בעיני הנשיא טראמפ  היה הזלזול, הבוז והביטול שהפגין בנון כלפי הממסד הרפובליקני, כולל הרוב הרפובליקני בקונגרס. טראמפ לא שכח ולא סלח למי שהוא רואה כאחראים לכישלון הצורב ביותר שלו – אי יכולתו להשיג רוב בקונגרס לביטול אובמה קר. הכישלון הזה כנראה חרץ את גורלו של בנון בעיני  הנשיא. "בבית הלבן חשוב שתזכור שאתה תמיד שחקן משנה, אף פעם לא הכוכב הראשי", אמר דיוויד אקסלרוד, מי שהיה יועץ קרוב לנשיא לשעבר אובמה. "ואצל טראמפ, בעל האגו הענק, גם שחקן משנה אי אפשר להיות".
סטיב בנון הורחק או התרחק מהעיסוק במאמצי הבית הלבן בנוגע לפתרון הסכסוך הישראלי־פלסטיני. אבל למרות המוניטין שלו כגזען, שונא מיעוטים ומי שניהל שנים רבות אתר ימני קיצוני שלא היה חף מגילויי אנטישמיות, בנון התחבב על בכירים יהודים ממחנה הימין בקהילה ואף הוזמן לפני חודשים אחדים להיות אורח כבוד באירוע חגיגי של ארגון ציוני אמריקה. גם שגריר ישראל בוושינגטון, רון דרמר,  מנה עם מקורביו. יהודים אלה יצטרכו, למגינת לבם, להסתגל לבית הלבן בלעדי בנון.