הפנים של מלחמת האזרחים בסוריה: הילד עומראן דקניש בן החמש שמופיע בתמונה ששברה לכולם את הלב באוגוסט האחרון מוחזק במעצר בית, כך דווח הבוקר (שלישי) ברשת פוקס ניוז. בסרטון שהופץ ברשתות החברתיו, הוא נראה כשהוא יושב במושב אמבולנס כתום כאשר הוא מדמם ומכוסה באבק, מבולבל ומבוהל, לאחר שחולץ מבניין מגורים שקרס בעקבות ההפצצות בשכונת קטרג'י שבה התגורר. הוא הועבר, ביחד עם הוריו ושלושת אחיו, לבית החולים. על פי הדיוחים אחיו עלי בן העשר מת שלושה ימים לאחר האירוע, כשפצצה פגעה ברחוב שבו הוא שיחק.



צלם העיתונות ופעיל האופוזיציה מחמוד רסלאן, שצילם את הסרטון המצמרר בו הילד נראה מנגב את הדם מפניו, סיפר כי משטר אסד מחזיק את משפחתו של הילד במעצר בית. "איבדתי קשר עם המשפחה כאשר פינו אותנו מהעיר חלב בשנה שעברה", הסביר הצלם בן ה-29, "המליציה של אסד לקחה את המשפחה למאסר ולא ניתן היה להגיע אליהם באמצעות כלי התקשורת המערביים".





רסלאן, שלא ניתן לאמת את הטענות שלו, טען כי "הקשר האחרון שלו עם המשפחה היה בפברואר, כאשר שוחח עם קרוב משפחה שאישר כי הם עדיין במעצר בית. בחודש דצמבר האחרון דווח ב"פייננשל טיימס" כי מקום הימצאו של עומראן בן החמש לא ידוע. הוא הסביר כי "גורמים במשטר לא רוצים שהמשפחה תדבר בתקשורת". הנשיא אסד צוטט כאומר ש"התמונה מזויפת".



כזכור, לפי הדיווח של רשת ABC, הילד אותר כשהוא סובל מפגיעות ראש, לאחר שביתו הופצץ מהאוויר. מתנדבי קבוצת ההגנה האזרחית של סוריה היו אלה שמצאו אותו, והעבירו אותו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים. עומראן היה אחד מתוך ארבעה ילדים שפונו לקבלת טיפול רפואי בעקבות פציעתם. הסרטון ותמונתו של עומראן הפכו ויראליים ואלפי אנשים פרסמו את תגובתם למראה הקשה של הילד שיושב ומחכה: "הילד הקטן הזה באמבולנס גרם ללב שלי להישבר. בבקשה, הפסיקו את המלחמה", נכתב באחת התגובות. "אינני יכול להתגבר על המראה הזה", כתב אדם נוסף. "הסימן היחיד לכך שהצלחנו בחיים האלה, היא לדעת שהשארנו עולם טוב יותר לדור הבא", הוסיף אחד המגיבים.