מעצרם של שני תושבי הדרום החשודים באונס נערה בת 17, שאירע בהרצליה במהלך סוף השבוע האחרון, הוארך היום (שלישי) עד ליום חמישי הקרוב לאחר דיון בבית משפט השלום בתל אביב. הארכת מעצר השניים מצטרפת להארכת מעצרו של המכרה של הנערה בבית משפט השלום בתל אביב אתמול. 



במהלך הדיון טען נציג המשטרה כי מדובר בחקירה מורכבת ורגישה וכן באירוע של אונס קבוצתי בו קיימו כל אחד מהחשודים יחסי מין עם הצעירה בניגוד להסכמתה ואף ביצעו בה מעשי סדום. עוד אמר הנציג כי במסגרת החקירה עלה החשד לפיו השתמשו המעורבים לרבות הצעירה בחומרים אסורים כשהוא רומז שהמעשים בוצעו לכאורה תחת השפעה של אותו חומר אשר גרם לה לכאורה לומר דברים שהיא לא הייתה אחראית עליהם.



"שיתפה פעולה והציעה מפגש נוסף"



בא כוחו של אחד החשודים ציין, לעומת זאת, כי במהלך הלילה הנערה הייתה בקשר רציף עם אמה בהודעות וואטצאפ ואף בשעות הבוקר מסרה לה הודעה שקרית ותמונות ישנות שהציגו מצג לפיו היא שוהה עם ידיד שלה בחוף הים בעוד בפועל היא הייתה בדירתו של אחד החשודים המתגורר מרחק קצר מביתה בהרצליה.



עוד טען פרקליטו של אחד החשודים כי המתלוננת שלחה הודעה בקולה אל חבר אחר של אחד החשודים ובו הציעה לו להצטרף למפגש דומה ולהביא איתו קצפת. לדברי פרקליטי החשודים, כל היחסים התקיימו בהסמכתה של הנערה והיא שיתפה פעולה באורח מלא.



דן באומן, עורך דינו של אחד הנאשמים הדגיש כי מרשו, שהוא חייל בשירות סדיר, טוען בתוקף כי היחסים בין השניים היו בהסכמה. ״מדובר בחייל בשירות סדיר" אמר עו"ד באומן והוסיף כי "החייל מסר גרסה מפורטת לגבי השתלשלות האירועים וטוען בתוקף כי כל היחסיים היו בהסכמתה המלאה של הצעירה. אנו סומכים על המשטרה שתבדוק את גרסתו של החייל ויאפשרו את שחרורו״.



עו"ד ישר יעקובי מהסנגוריה הציבורית, שמייצג את החשוד השני שמעצרו הוארך היום אמר כי  ״מדובר בבחור צעיר ללא עבר פלילי. הצעיר טוען כי כל היחסיים היו בהסכמתה של הצעירה. כבר בשלב זה של החקירה ישנן אינדיקציות התומכות בגרסתו של הצעיר. אנו מקווים שהמשטרה תבדוק בהקדם את הראיות שנמצאות בידיהם ואליהן הצבענו במהלך הדיון״.



אונס קבוצתי שנמשך שעות ארוכות



כזכור, במהלך חג פסח השני עצרה המשטרה שלושה צעירים, האחד בן 22 מהרצליה, ושניים נוספים, בני 20 מהדרום בחשד שהיו מעורבים באונס קבוצתי של נערה בהרצליה במהלך סוף השבוע האחרון. על פי החשד הכירה הנאנסת, צעירה בשנות העשרה לחייה, את אחד החשודים, תושב הרצליה, ובהסכמה הגיעה עמו לביתו. אלא, שלאחר זמן קצר הבחינה כי הם לא לבד וכי בבית המתינו להם גם שניים מחבריו, תושבי הדרום, אשר אנסו אותה בזה אחר זה במשך שעות ארוכות, חרף התנגדותה.



בתחילה סירבה הצעירה להתלונן אולם לאחר שהשוטרים הבהירו לה כי מתנהלת חקירה היא הסכימה להגיש תלונה ושטחה בפני החוקרים את שעבר עליה.