גובר המתח בין חמאס לפת"ח ברצועת עזה: מחמוד א-זק, בכיר במפלגת חזית המאבק העממי הפלסטיני המשתייכת לאש"ף, נחטף אחר הצהריים על ידי חמושים בשכונת שג'עייה בעזה. בפת"ח מיהרו להטיל את האחריות על חמאס. לפי הדיווחים, שלושה עד ארבעה חמושים רעולי פנים תפסו את א-זאק בשוק של שכונת שג'עייה שבמזרח העיר, לא הרחק מתחנת משטרה של חמאס, ונמלטו עמו מהמקום במכונית ללא לוחיות רישוי. אף גורם לא קיבל את האחריות לחטיפה, אולם סוכנות ידיעות פלסטינית דיווחה כי החוטפים משתייכים למנגנוני הביטחון של תנועת חמאס.



א-זק, שמכונה גם אבו ואליד, נעצר על ידי כוחות הביטחון הישראליים בשנת 1971, בעת שהיה בן 15 בלבד, ונידון לשלושה מאסרי עולם. הוא גורש מהארץ אחרי ששוחרר בעסקת ג'יבריל בשנת 1985 ושהה בלוב, בסוריה ובלבנון עד שחזר לרצועת עזה בשנת 1995.



א-זק הוא חבר בלשכה הפוליטית של חזית המאבק העממי הפלסטיני, מפלגה קטנה שחברה באש"ף, והיה ידוע בעמדותיו הביקורתיות כלפי תנועת חמאס, במיוחד מאז ההפיכה בעזה לפני עשור. הוא גם הוביל את הקמפיין הפלסטיני למחאה נגד גדר הגבול שכללה גם יידויי אבנים לעבר כוחות הביטחון הישראליים.



מזכ"ל מפלגת חזית המאבק, אחמד מג'דלאני, הטיל על חמאס את האחריות לשלומו ולביטחונו של א-זק. "המעשים האלה אינם מוצדקים והחטיפות והתעללויות לא רק משקפות מעשים של כנופיות שמבקשות לקדם את שפת הרודנות וההטרדה נגד בני עמנו, אלא הן גם לא משרתות את מאמצי הפיוס הלאומי שנועדו לסיים את הפילוג", אמר.



גם בתנועת פת"ח גינו את החטיפה שבוצעה "על ידי השטן", כלשון הפוסט שפורסם בחשבון הפייסבוק של הארגון, והאשימו את חמאס באומרם כי "חמאס מביעה הזדהות עם האסירים על ידי חטיפה של אסיר משוחרר ופעיל לאומי גדול". בפת"ח גם קראו "לכל הכוחות הלאומיים לעמוד מאוחדים, להגן על הזכות של המנהיגים הלאומיים ושל התושבים בעזה להביע את העמדות הפוליטיות שלהם, במיוחד של האח מחמוד א-זק שהיה עם דעות מוצקות ובלתי מתפשרות בסוגיות הלאומיות".