הקמפיין לקראת הסיבוב הראשון בבחירות לנשיאות צרפת שייערכו ביום ראשון הקרוב מסתיים בסימן איום הטרור ועליית האלימות, אחרי מעצרם של שני מחבלים מוסלמים במרסיי  שעמדו להתנקש באחד המועמדים, כנראה הרפובליקני פרנסואה פיון. אמצעי בטחון מוגברים ננקטו סביב עצרותיהם של מועמדת הימין הקיצוני מרין לה פן במרסיי ומועמד הסוציאליסטים בנואה המון בכיכר הרפובליקה בפריז. 

בעצרת האחרונה של לה פן, פרט לפלישת פמיניסטיות חשופות חזה לבמה, ערכו מפגינים של השמאל הקיצוני הפגנה סוערת בכניסה לאולם מופעים בצפון פריז וזרקו בקבוקי תבערה על חבר פרלמנט מן החזית הלאומית ועל השוטרים שהחזירו ברימוני גז מדמיע. לה פן עצמה, שהתמיכה בה בסקרים החלה להידרדר, הקצינה את התבטאויותיה והבטיחה לעצור לחלוטין את ההגירה לצרפת ולגרש כל זר שיסתבך בפלילים או בהקצנה מוסלמית, אם תיבחר.

תעצור את ההגירה? לה פן בעצרת בחירות. צילום: רויטרס
תעצור את ההגירה? לה פן בעצרת בחירות. צילום: רויטרס
 
שלשום היא חזרה בראיון טלוויזיה על טענתה כי הרפובליקה הצרפתית  אינה אחראית לגירושם של  יהודי פריז למחנות ההשמדה וטענה כי מדובר בעמדתו של הגנרל דה גול. לדבריה, הדברים מנוצלים למסע נגדה. היא גם התפייסה ,לדבריה עם אביה האנטישמי ז'אן מרי לה פן. עם זאת הבטיחה כי לא תבטל, אם תיבחר את החוק נגד התבטאויות אנטישמיות. "לו הייתי בשלטון הפיגועים האנטישמיים לא היו מתרחשים",  אמרה.

הסקרים האחרונים נותנים 23 אחוזים למועמד המרכז-שמאל העצמאי עמנואל מקרון, 22 וחצי אחוזים ללה פן , 19.5 אחוזים לפיון ו-19 אחוזים למועמד השמאל הקיצוני ז'אן לוק מלנשון . אך ההפרשים ביניהם הם בתחום הטעות הסטטיסטית. רק שניים יעלו לסיבוב השני. המועמד הסוציאליסטי המון נדחק לתחתית עם שמונה אחוזים. מקרון סרב להתייחס למידע על איומים פיזיים עליו, לעומת זאת טען שיריביו מפיצים נגדו שמועות שווא על שערוריות כלכליות מפוברקות. 
האלימות בעצרותיו של פיון מופנית בעקר נגד עיתונאים שהותקפו בדחיפות וביריקות על ידי סדרניו והקהל. פיון מרכז את התקפותיו נגד מקרון ומלנשון ופונה לקהל של מרין לה פן. כך, למשל, קידם הקהל בעצרת שלו בשריקות את נשיא מחוז ניס כריסטיאן אסתרוזי כשתקף את לה פן על דבריה שבהם התנערה מאחריותה של צרפת לגורל היהודים במלחמת העולם השניה. הוא מתבטא בחומרה גם נגד הטרור האיסלמי. החוגים הכלכליים בצרפת ובאירופה חוששים מן האפשרות שלה פן ומלנשון יעלו לסיבוב השני , ובימים אלה נודע על בריחת חסכונות והשקעות בחשבונות חסכון וביטוח חיים של צרפתים בלוכסמבורג.
התובע הכללי של פריז מסר, בינתיים, פרטים על שני המחבלים. מהדין מראבט בן 29 וקלמן באואר מתאסלם בן 23. בדירתם השכורה נמצאו רובה ,תת מקלע עוזי , שני אקדחים, תחמושת   סכינים וחומרי חבלה, ובתוכם שלושה קילוגרמים של חומר נפץ על בסיס אצטון, שבו נעשה שימוש בפיגועים בפריז ובבריסל.
כן נמצא סרטון וידאו שבו נשבעו השניים אמונים לארגון דאעש. כשברקע דגל דאעש , ספר קוראן ותת המקלע עוזי וגם דף עיתון על מערכת הבחירות ועליו תמונתו של מועמד המפלגה הרפובליקנית פרנסואה פיון שהופיע שלשום בעיר ניס. הופעתו נשמרה על ידי צלפים , אך הוא סרב ללבוש אפוד מגן.